Anna Westergren -

Ett helt år har gått

2012-05-26 13:52:50
Nu har det snart gått ett helt år sen jag kom hem från USA, det är sjukt hur fort tiden går! Fick just en fråga kring hur jag kände när jag väl kommit hem till Sverige, så tyckte det var passande att svara på den nu när det ändå är snart exakt ett år sedan.

Många andra utbytesstudenter vet jag tyckte det var sorgligt att behöva lämna USA, men för mig var det en STOR lättnad (men såklart ledsamt också över vissa saker). Men just för att jag hade det så tufft med min familj, att vi inte kom överens osv så var det så himla skönt att få komma hem igen. När jag väl stod där på svensk mark var det inget jag saknade från USA, utan det är nu några månader/ett år efter att jag kommit hem som jag faktiskt börjar sakna ihjäl mig efter vissa saker. När det kommer till kulturchock, nä jag skulle nog inte påstå att det var något problem. Allt var som en gammal rutin som föll sig naturligt. Det enda få sakerna var väl att luften var så extremt frisk och klar när man andades, efter ett år i en stat med kvavt väder. Sen att man inte får atomatisk påfyllning av cola på resturanger haha och att folk här är oartiga genom att inte säga ursäkta eller tack så ofta, vilket man gjorde i USA hela tiden för minsta lilla. Annars kan jag inte komma på något som skulle klassas som kulturchock, utan det är bara i så fall små saker.
Men som sagt, det var otroligt skönt att få komma hem då, för ett år sedan, men att jag idag kan sakna USA nå grymt mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0