Anna Westergren -

Blivande AuPair!

2011-09-20 18:26:45
Jamen visst är det så! Redan i julas när jag var i USA så bestämde jag mig för att åka som AuPair. Har egentligen tänkt tanken längen, och att mitt första val var USA, igen. Men nu är det bestämt, lika bestämt som när jag skulle åka som utbytesstudent, att jag ska åka direkt efter studenten som AuPair till Australien! Det är väl inget bestämt så, men det är mitt mål och jag har redan börjat söka efter AuPair sidor.

Har gjort klart för mig att jag inte ska åka med en organisation, med en massor av regler som bara blir till missförstånd. Utan jag har hittat en toppen sida där jag själv kan välja ut en familj, hur många barn, vart dom bor och sysslor m.m. Jag känner för att jag inte har så stor lust att bli vald igen och hamna i en familj jag absolut inte trivs med. Mitt mål är att finna en familj med högst två barn ( i vilken ålder vet jag ej än), att dom bor i eller när en storstad så jag kan antingen jobba eller plugga, och att jag helt enkelt hittar en familj med liknande intressen.

Vi kan ju egentligen lägga utbytesstudent grejen åt sidan och fokusera mer på AuPair förberedelserna, även om det nu är drygt två år tills dess. Men nu är det ju så att jag har varit utbytesstudent och kommer alltid att förbli en så självklart svarar jag på allt ni har att fråga om mitt år. Villa bara dela med mig om mitt kommande, stora äventyr!

Här har ni hemsidan: AuPairWorld

Kommentarer
Postat av: Hannah

Åh, så spännande! Först utbytesstudent och sedan au pair! Sååå roligt att läsa!:D

2011-09-20 @ 18:51:59
Postat av: m

Vad kul! Fortsätt att blogga bara så man kan läsa om ditt stora äventyr nr 2 :)

2011-09-20 @ 21:56:00
Postat av: matilda

Jag tänker oxå att åka som au pair efter gymnasiet. Fast dock till USA :D

2011-09-21 @ 17:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0