Anna Westergren -

Svar på kommentarer

2011-03-30 01:35:33
Svar: Haha ja det beror helt på hur man definierar "Häftigt". Inte är det som i dom riktigt typiska High School filmerna precis, om du nu inte har sätt något riktigt ghetto HS film där dom fightas osv. Dock är inte alla amerikanska skolor så som den jag går i, Northern är ganska rejäl när det kommer till ghetto-style haha. Till och med mina vänner här tycker synd om mig att jag blev placerad här. Så svarat från mig är Nej, min skola här är inte som i filmerna.


Svar: Har inget riktigt svar på det utan hittar och blir inspirerad från olika håll. Spotify är väl den största källan, eftersom söker man på en grupp finns det många andra alternativ i samma eller helt olika musikgener och på så sätt hittar jag låtar. bland annat.


Svar: Oj oj.. det är mycket jag längtar till med Sverige. Just nu är jag i en sådan period då jag vaggas mellan hemlängtan (att åka hem, liksom vad gör jag här) och det valet att stanna eftersom det är så mycket kvar som jag ser fram emot, men allt där i mellan bryr jag mig inte så mycket om.
Om jag ska räkna upp saker jag längtar till med Sverige så kommer listan bli lååååång. Såklart familj och vänner, men FRIHETEN är en stor orsak till att faktiskt funderar på att åka hem. Här är jag helt fast..
Men vad jag kommer att sakna med denna plats är vädret, att man får mer för pengarna (dollarn är otroligt låg för tillfället), Soccer Practice med JV... tyvärr kommer jag inte på så mycket mer.. ganska tragiskt (vet inte om det är för att jag trött eller något, men just nu så är det tomt). Men jag tror att problemet är att jag kom på helt fel ställe. Både skolan och människorna här är inget jag kommer att sakna. Visst finns det visa som faktiskt visat intresse för att jag är här, men annars är det väldigt fake. Tyvärr.

Kommentarer
Postat av: Amanda

vad menar du med att du är helt fast?

2011-03-30 @ 02:19:35
Postat av: Eeaaa

vaaa?

jag trodde du hade vänner :O

fan, stackare :/<3

2011-03-30 @ 10:08:25
Postat av: LIsa

Man mår dåligt av din blogg..

Du bara säger hela tiden hur mycket hemlängtan du har och då vill man ju inte åka.

Du säger vilken dålig familj du har hamnar i osv.

Nej man blir inte glad som blivande utbytesstudent att åka nu när man läser din blogg...

2011-03-31 @ 07:40:23
Postat av: frida

Hej!

Tänkte tipsa om en superbra gratissajt: http://www.supergratis.se/?r=75450



Genom denna sida samlar man poäng genom att utföra gratiskampanjer, tävlingar osv. För att sedan byta in sina poäng mot valfri pryl (telefon, kamera, presentkort osv)

Jag själv har samlat ihop till en kamera och 1000kr på HM.



Gratis är gott, eller hur?

Prova du också :) Helt gratis!

2011-03-31 @ 07:50:29
URL: http://www.supergratis.se/?r=7545
Postat av: Josäfin :>

Sjukt snygg design :d

2011-03-31 @ 08:00:55
URL: http://jossanamgio.blogg.se/
Postat av: tove

Hej! jag ska åka som utbytesstudent nu i augusti, och jag har ett problem. Jag är väldigt öppen och allt, men något jag inte ville hamna i för sorts familj är en familj som har haft flera utbytesstudenter innan och som gör det varje år så man bara blir en i mängden om du förstår vad jag menar. Jag blev så klart satt i en sån här familj, men sedan också med två andra utbytesstudenter och familjen verkar jätte bra och skolan och allt men jag har verkligen en sån dålig känsla om detta. Tycker du det är jobbigt att leva tillsamman med en annan utbytesstudent? jag har för mig att en tjej från Belgien också bor hos din värdefamilj. Jag vill bara veta hur det känns, för jag tycker det verkar väldigt jobbigt. Jag skulle verkligen uppskatta ett svar, du kan maila mig om du vill, skulle vara jätte snällt! Du har en jätte bra blogg!

2011-03-31 @ 17:00:50
Postat av: tove

Hej! jag ska åka som utbytesstudent nu i augusti, och jag har ett problem. Jag är väldigt öppen och allt, men något jag inte ville hamna i för sorts familj är en familj som har haft flera utbytesstudenter innan och som gör det varje år så man bara blir en i mängden om du förstår vad jag menar. Jag blev så klart satt i en sån här familj, men sedan också med två andra utbytesstudenter och familjen verkar jätte bra och skolan och allt men jag har verkligen en sån dålig känsla om detta. Tycker du det är jobbigt att leva tillsamman med en annan utbytesstudent? jag har för mig att en tjej från Belgien också bor hos din värdefamilj. Jag vill bara veta hur det känns, för jag tycker det verkar väldigt jobbigt. Jag skulle verkligen uppskatta ett svar, du kan maila mig om du vill, skulle vara jätte snällt! Du har en jätte bra blogg!

2011-03-31 @ 17:04:42
Postat av: en av alla bloggens läsare

Svar till Lisa från en annan läsare:

Så du föreslår att hon ska göra vadå, ljuga? Förtränga det hon känner. Eller kanske inte blogga alls? Det är lättare för dig att bara sluta läsa. För att hennes nära,kära och andra läsare ska kunna följa hennes resa så är det inte mer än rätt att hon också ska kunna skriva om hur hon har det och hur hon mår. Det förstår väl även du att alla inte har en positiv upplevelse som utbytesstudent. Något annat vore helt enkelt naivt.

2011-04-01 @ 00:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0