Anna Westergren -

Svar på frågor del 2

2011-01-28 00:46:29
&lJa.. då fortsätter vi!

Är det tydligt grupperat i din skola som i tex. highschool filmer, populära osv?
- Nja, det tycker jag väl inte. Visst kan man ibland se vilka som hör till vilka "grupper", men nej det är inte så pass tydligt så som i filmerna. Inte på min skola i alla fall. Fast har lagt märke till nu när jag fått lunchen ändrad att det finns ett "homework-bord", fast det är inte nå speciella "töntar" som sitter där, utan man kan joina där om man har något att jobba med.

Är skolan lättare?
- Det beror helt klart på vilka klasser du väljer, för mig är skolan skit enkel nu, nu när jag ändrat klasser.
Men som tex min kompis Kelsey, som har en Honors och tre AP klasser (AP= college nivå = äckligt svårt, Honors är snäppet under) Så ja hon har det väldigt svårt. Mycket mycket homework, inte i mina klasser haha men i hn och ap. (Tur nog fick jag en ganska chill lärare i Honors US History som inte ger homework = Hjärta!)

Är det striktare med dater osv. där? Har du varit på en date?
- Ah det ganska strikt här, föräldrar vill gärna träffa killen först innan man åker iväg typsikt Am. Kan inte riktigt säga att det var en date, men innan homecoming dance så gick jag ut och åt med en kille (som jag såg som en vän, men han var apnervös och såg det hela som en date.. )

Är du nöjd med vars du hamna och skola?
- Både nej och ja. Jag trivs jätte bra i skolan, när det kommer till min värdfamilj är det lite hit och dit om vad jag tycker. Men jag vet att jag kunde ha kommit till något ännu värre, så ja jag är nöjd till största del.

Vilket är det godaste godiset?
- Känns lite tragiskt, fast ändå inte, men jag har inte testat på så många olika godis sorter här. Men Reese's gillar jag, så som många andra gör. Men det här halvåret ska jag testa på flera, promise!

Har ni bestämda bord i matsalen (typ populära på ett ställe osv.)?
- Precis som jag svarade innan, det är inte så tydligt när det gäller grupper. Men man kan säga att vi har bestämda bord, man liksom sätter sig vid samma bord varje dag, ibland kommer det över nytt folk och tvärtom.

Är det många killar som hänger efter dig?
- Om ni frågar min värdsyster Jo så kommer hon svara ja, själv vet jag inte direkt. I så fall många creepers haha, men jag antar att det beror mycket på att det är väldigt många mörkhyade på min skola, och när man kommer in som vit med blont långt hår så sticker man ut väldigt lätt.

t;div>Var det svårt att hitta till alla klassrum första dagen? Var det någon som hjälpte dig?
- Jag visste på ett ungefär vart alla mina klassrum var tack vare att jag hade varit där på öppet hus och gått till alla ställen för att prata lite med mina lärare. Under första dagen träffade jag en kille i Nstep (ungefär som klasstid ifall det är något viktig info som ska ut till alla studenter, varje måndag 10 min.) Han visade mig runt lite vilket var snällt såklart.

Går du på många matcher? (typ basket, football?)
- Under football season så gick jag nästan varje gång det var match, eftersom allt var nytt och vädret var awesome! Nu under vintern när basket season är igång så går jag lite då och då (ska kolla imorgon, säga att det ska vara en riktigt bra match) på grund av att det är så himla kallt, även om vi nu är inne haha men man tappar lusten sen är det inte lika stämning som på football.

I vissa organisationer får man byta värdfamilj efter halva tiden, kan man välja om man vill göra det i din org. eller?
- Explorius har tyvärr inte det alternativet, men jag vet att Rotary gör något likande.

Några tips till en som ska åka iväg i augusti?
- Ha inte för stora förväntningar, det kommer förmodligen alltid vara något som inte blir som du tänkt dig.
- Bjud på dig själv, stå inte i bakgrunden och håll mun bara för att du är rädd att du ska uttala något fel eller något liknande. Dom vet att du kommer från ett annat land och förväntar sig inte perfekt eng. Jag har en killkompis som jämt påpekar and make fun of me på grund av mitt uttal ibland. Vi har blivit så nära kompisar så det finns alltid något att påpeka tillbaka om honom. Lite som syskonkärlek.

Är du nöjd med ditt delstatval?
Än så länge gillar jag NC, har sett mycket av den västra delen och önskar att få åka mot öst till havet snart! Men staten är väldigt fin, vädret är alldeles lagomt och det ligger nära till många andra intressanta stater.

Är det svårt att skaffa vänner, särskilt i början?
- Jag trodde verkligen att det skulle bli en utmaning men jag har haft det väldigt lätt, till och med i början. Under lunchen första dagen var det två tjejer Molly och Kelsey som bjöd över oss till deras bord direkt. Molly och Kelsey är två av mina närmsta vänner här, så det känns kul att det fortfarande har hållt i sig. Men som jag sa tidigare, det är viktigt att bjuda på sig själv, tänk inte så mycket utan det är bara att prata på. Fråga gärna om du får fälja med på saker, det är inte alltid dom frågor men om du visar att du är intresserad så kommer dom att börja fråga dig så småning om.

Träffar du många efter skolan och på helgerna eller är man mest hemma då?
- Det beror nog mycket på vart du bor. Tex som jag bor mitt ute på landet långt bort från allt så blir det svårt att vara social ibland. På helgerna så jobbar dom flesta så då blir man oftast hemma om dagarna och kvällarna ibland. men jag har allt mer börjat umgåtts efter skolan, och det lär nog förhoppningsvis bli lite mer nu när jag ska börja med soccer och träffar nya människor.

Har du träffat någon snygg kille som du skulle kunna tänka dig att dejta?
- Nä, snålt med ögongodis på Northern. Men helt ärligt så nej, jag har en hel del killkompisar but thats all.

Raggar killarna mycket?
- Vissa gör det mer en andra, vissa har sina repliker och sitt eget race. Många creepers som påstår att "neej nej jag är absolut inte en stalker" vet inte det ja..

Förstår du när dina kompisar i klasserna pratar, slang osv? (kan väl vara rätt svårt att förstå?)
- Hah ja i börjar var det verkligen inte det lättaste, men dom enda jag har problem att förstå ibland är dom mörkhyades slang, dom har liksom som sitt eget språk. Mummel språk som jag ser det som. Man liksom säger inte ordet utan mumlar det på ett slags sätt. Men nu mera är det inte lika svårt eftersom jag själv har lärt mig slanget här.

Kan inte du berätta lite om allt High School drama? Vore jätte roligt! Har du någon gång blivit inblandad och vad hände i så fall?
Jadu, dramat här är så otroligt töntigt till mesta dels. Mycket skitsnack bakom ryggen på varandra, och då menar jag riktig skitsnack! Ena sek så är man best friends (awww I love u giiirl) men sen så vart du helt plötsligen världens största bitch (oh hell no , u F Bitch!). Sen är du bästis igen! Ganska enkelt .. eller vah?!
Fler svar kommer upp så snart som möjligt! Puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

kom på en fråga till,

är det som i filmer att man inte tar av sig skorna inomhus?



skulle uppskatta om du svarade, även fast det är några dagar för sent (a)

2011-01-28 @ 16:41:44
Postat av: mammis

såg att du skulle smaka på mera godis detta år.HMMM...hur var det med träningen och äta sunt.Näää mera frukt.Berätta gärna hur DÅLIG skolmaten är(skräp mat)och den får du bekosta själv varje dag.Den är inte fri som hemma i Sverige.Ni anar inte vilket bra land Sverige är.Det kommer ni att märka när ni kommer hem igen.Puss Mammis.

2011-01-28 @ 17:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0