Anna Westergren -

Nu lugnar vi ner oss tycker jag

2011-04-02 00:55:13
Svar: Förlåt om jag inte var tillräckligt tydlig när jag tog upp köttsituationen, för så som du säger kan jag lova att det inte är. Jag tycker dessutom inte att du ska göra något påhopp mot mig att jag menade något annat, då tycker jag hellre att du ska fråga om det. När jag säger " Allt för sällan kött.." så menar jag inte att jag har något emot vegetariskt mat, absolut inte, det är mycket ny god, nyttig vegg. mat jag fått lära mig att äta medan jag har varit här. Problemet är att min värdfamilj äter inte riktigt vegetariskt (eftersom dom inte är "riktiga" vegeterianer, dom föredrar att äta det helt enkelt), är man vegetarian så vet man oftast exakt vad man ska äta för att få i den näring man behöver, så som proteiner som finns i bla. kött. Jag får alltså inte i mig tillräcklig med proteiner, och eftersom jag äter sån kost som jag annars inte är van vid så blir jag väldigt trött och orkar inte göra visa saker. Därför säger jag "Allt för sällan kött..". Dessutom är jag uppvuxen med att äta kött vilket jag älskar. Jag saknar kött, saknar att få vara pigg och inte behöva oroa mig for att få i mig proteiner. Så så var det med det! Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snälla, vad är det för fel på vissa människor. Vem har tvingat er att läsa den här bloggen, sluta om ni bara har negativa saker att säga! Förresten vad är det för fel med att älska kött? Alla behöver inte gå och bli små gnagare som bara typ äter sallad. OCH vad i hela världen har det med själviskhet att göra?



Åh jag blir så trött på människor som bara typ lever för att "trycka ner" eller såra andra människor. Sluta läsa bloggen ni då som bara har negativa tankar om henne eller håll det för er själva!



You go girl Anna! :)

2011-04-02 @ 10:45:05
Postat av: Martin

Asså nu vet inte jag vart Johanna har fått sin felaktiga fakta ifrån men att vegetariskt är mycket bättre än kött stämmer ju inte alls.

Det finns väldigt många vitaminer och sådant i kött som vegitarianer aldrig får i sig , därför lider väldigt många vegitarianer av vitaminbrist mm.



Så jag försgtår verkligen att du saknar kött Anna :)

2011-04-02 @ 11:00:44
Postat av: Martin

Så Johanna kan ju ta och läsa på innan hon skriver nästa gång!

2011-04-02 @ 11:01:48
Postat av: Ronja

Anna, i sommar får vi ha grillparty med en massa kött! :D

2011-04-02 @ 11:52:00
URL: http://ronjapersson.blogg.se/
Postat av: Josheena

Det är ju ens eget val om man vill vara veggi eller inte och alla har fan rätt att välja själv utan att bli påhoppad! Tycker det var otroligt dumt att kalla Anna självisk när du inte känner henne alls!

Anna bry dig inte om sådana här människor som dömer utan att veta. Saknar dig och håller med Ronja, i sommar blir det grillparty!

2011-04-02 @ 12:51:43
URL: http://josheenas.devote.se
Postat av: Johanna

Jag menade verkligen inte att trycka ner dig eller hoppa på dig som du och vissa här antyder.

Visst, du har en poäng i att jag inte skulle ha dragit för snabba slutsatser, men man får ändå vara beredd på att saker kan misstolkas. Från det som stod så uppfattade jag det som att du klankade ner på vegetarisk mat, om jag nu hade fel så ber jag om ursäkt. Synd att värdfamiljen inte är så kunniga om vegetarisk mat för det GÅR att få i sig alla näringsämnen och må bra. Om du sen väljer att äta kött när du kommer hem är det väl upp till dig, men jag skulle då aldrig göra det.

2011-04-02 @ 14:09:58
Postat av: Anonym

Sjukt. Du påpekade ju mest bara att du saknade kött och hon kommer med världens påhopp om att du är emot vegetarisk mat som du inte ens antydde..

2011-04-02 @ 16:23:09
Postat av: Anonym

asså vad tänker vissa människor med?

jag ska åka nästa år och kan tänka mig att jag kommer svenskt vanligt kött och liksom all svensk mat, jättemycket under året. de gjorde jag när jag var på semester i usa till och med. man saknar alltid någon maträtt eller något liknande när man är borta.

hade varit exakt samma sak som om du hade skrivit allt för lite köttbullar, likosm att du saknar dem.

tjejen borde andas och försöka tänka sig in lite.

2011-04-02 @ 17:19:37
Postat av: mammis

NU måste jag nog hoppa in i samtalet också,märker jag.Anna...ni glömmer en viktig sak i det hela.Annas värd familjs religion är en bedyddande faktor i det hela.Men den kan hon berätta mera om sen.I den religionen äter man mycket bönor...o bönor...och mera bönor...visst kan vissa bönor innehålla mycket protein,vilket Anna är i stort behov av ex när man idrottar mycket,vilket Anna gör där borta.Nu är det så att man får inte ens byta värd familj bara för kostens skull.För det var inget vi valde.Utan valet blir vad det blir.Det är något ni ska kämpa för,ni som ska till USA som utbytesstud.För när både hemma maten SUGER...och den ohälsofeta skolmaten suger..då är det svårt att se lite posetivt ibland.Ni skulle bara veta vilken jobbig situation Anna sitter i.Vännen...jag väntar också på att vi får tända grillen,...snart så.Nedräkningen har börjat.Puss du är bäst.

2011-04-02 @ 17:53:56
Postat av: Michelle

Fan va folk klagar på dig! Vem som helst fattar väl att du inte har något emot vegetarianer, det är normalt att vilja ha kött med tanke på att det är de vi är vana vid och typ 70% av världens befolkning antar jag?



Aja, du är grym hur som helst!

2011-04-02 @ 19:09:16
URL: http://michelle.spotlife.se
Postat av: EEE

Jajaja :)

du är grym!

ha det bra PUSSSS

2011-04-02 @ 20:53:23
Postat av: Hanna

haha det är rätt spännande att folk börjar trycka ner denna personen som skrivit... kul att läsa! :p

spicy mamma du har förresten, verkar ashärlig ;D

2011-04-04 @ 16:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0