Anna Westergren -

Onsdag, Theater I

2010-09-16 02:09:35
Bild från Theater I class. Mrs Rebich längst fram och nästan hela klassen upp på scenen, övar inför mini uppträdandet imorgon och på fredag. Min partner var inte där idag så jag satt och plugga på engelska läxan.
På den här bilden är vi inne i the Auditorium, ungefär som en aula. Vi brukar vara där inne ganska ofta nu förtiden, i början hängde vi mest inne i klassrummet, som även det har en mini scen. Kan säga att det är svinkallt där inne, jag tycker det annars är kallt i klassrummerna, men där inne är det hemskt, ussch!
Ska bli roligt att jobba backstage här sen. Vi fick en rund tur förra veckan och det finns så galet mycket bakom scenen. Två olika rum för kostymer och makeup, ett stort rum där man bygger och målar alla saker etc.
Om två veckor ska vi också få åka och kolla på ett uppträdande, och kommer att ägna hela dagen till att titta på teatern och få lite undervisning av skådespelarna. Så det blir en liten trevlig trip mitt i allt!

Nu ska jag fortsätta och läsa The Great Gatsby, som alla andra dagar ett litet test om det kapitlet vi läst. English III blir allt roligare och roligare även om uppgifterna är dryga så är det stämningen i klassen som gör det hela!

Ursäkta för ett spontant och tråkigt inlägg, men jag hade inget annat att skriva om så det fick bli lite skol fakta...

Kommentarer
Postat av: Jossan

haha jag gillar mina eng lektioner också pga av stämningen , en två assköna killar som säger precis vad de tänker på hela tiden o det är sjukt roliga grjer :):)

2010-09-17 @ 03:07:07
URL: http://yooess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0