Anna Westergren -

En fråga om kyrkan

2010-09-29 21:30:27
Ber om ursäkt att jag inte hunnit svarat på denna fråga, satt och tänkte just på den så kom läxorna i mellan... men här är svaret i alla fall.
Fråga: Måste du följa med dina värdföräldrar till kyrkan, visste du innan du kom dit att de gick till kyrkan och vilken kyrka är det?

Svar ja, jag måste följa med till kyrkan åtminstone en gång i veckan. Om du har kommit till en religiös värdfamilj, precis som jag, där dom går i kyrkan eller vad dom nu besöker, så är det obligatorisk i min organisation att följa med minst en gång i veckan. Just för att få ta del av den nya kulturen man lever i.
Ja, jag fick reda på att dom gick i kyrkan när placeringen kom ut. Men jag var ganska säker redan innan det att jag skulle komma i en religiös familj, eftersom USA är ett väldigt religiöst land.
Jag går i en Seventh-day Adventist Church. Vet inte riktigt vad som är skillnaden, men ändå, det är en STOR skillnad. Tex. om du besöker andra kyrkor här där jag bor så kanske man bara sätter på sig en lite snyggare nytvättad tröja, men i min kyrka så klär vi upp oss i klänning, kostym, högklackad, ja gud vet vad...
Det dom pratar mest om är hur man ska vara som människa genom guds hjälp, typ.

Kommentarer
Postat av: FridaCarolin

Det är kul att få klä upp sig tycker jag! Fett bra tillfälle xD

2010-10-01 @ 18:43:08
URL: http://fridacarolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0