Anna Westergren -

GOD I hate this place!

2010-11-30 18:10:53
Ja, jag är hemma idag eftersom jag spydde i natt, varför vet jag inte men antar att det är pågrund av allt som händer här just nu. Det är alldeles för mycket! Även om jag inte riktigt är sjuk, så känner jag mig trött och deprimerad vilket får mig okoncentrerad och vill helst bara sova bort dagarna.

Nu när jag gick ner så hade Mary skivit en lapp till mig och Jo, om några request som vi ska göra innan Fredag 17.00. Att vi skulle hjälpa duka bordet och sedan plocka undan vilket vi alltid har gjort sen vi kom, städa våra rum, vilket åtminstone jag gör. Sen skulle hon skylla på min prestation i Eng  class och varför jag hade missat några uppgifter, men det beror mycket att jag varit sjuk dom tillfällena och sedan att under den här tiden har jag inte haft samma koncentration som i början pågrund av alla problem.

Det finns ingen alls familje känsla alls, det är som om vi bor här för att Mark och Mary inte orkar duka och plocka undan matbordet själva.

Jag är inte sån person som hatar, försöker hela tiden hitta något positivt. Men när det kommer till Mary finns det verkligen inget, bara ren hat. "I don't want to have girls crying over me because of homesickness, so don't come to me and cry" - mary

Kommentarer
Postat av: josefin

Men gud! Vad är det för människor du bor hos!?! Hur kan din organisation säga att du inte får byta när tillståndet är som det är? Förstår dom inte att detta kommer att spridas via internet och annat... och till slut kommer ingen vilja åka med dem längre! Är det inte meningen att man som utbytes student ska få stöd... Man bor i ett främmande land långt bort från nära och kära... självklart ska du inte behöva vara deprimerad under ditt år som ska vara en POSITIV upplevelse för LIVET! Jag tycker att din organisation borde skämmas över sig själva! Jag blir riktigt ARG! Så här ska det inte behöva vara!

2010-11-30 @ 18:45:32
Postat av: malin

jag tycker verkligen synd om dig och blir ledsen när jag läser din blogg. du verkar verkligen inte må bra..

jag hoppas att du får byta familj så fort som möjligt och att du börjar må bättre då. man ska ju ha roligt som utbytesstudent! kram på dig och kämpa på!!

2010-11-30 @ 18:58:04
URL: http://malinjas.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vet hur jobbigt det är att inte må bra hos sin värdfamilj och det låter som att du behöver komma därifrån snarast möjligt - BUT.. until you do, var försiktig med vad du skriver på bloggen. Google is a powerful tool och att skriva om ditt hat till din värdmamma kan leda till problem. Säger det inte för att vara dryg, utan för att hjälpa.

2010-11-30 @ 20:11:02
Postat av: Anonym

Alltså herregud, vilken bitch den där Mary verkar vara !! Har du ingen kontaktperson som du kan tjata och be om att få bo hos istället, och fortsätt tjata på att få byta familj. Hemskt att fortsätta bo där resten av tiden med en sån där kvinna...

2010-11-30 @ 20:11:49
Postat av: Linn

Gud vad tråkigt, blir så ledsen av att läsa det här. Jag har tänkt åka som utbytesstudent och då har jag tänkt åka med explorius men nu vet jag inte längre.. Jag hoppas att allt löser sig för dig och att du får byta värdfamilj. Du har ju inte lagt ner en massa pengar på att bo i en familj du mår dåligt hos.

2010-11-30 @ 22:18:22
URL: http://blamegames.blogg.se/
Postat av: Elle

Men åh, jag blir jätteledsen av att läsa om hur du har det! :( Så där ska det ju bara inte få gå till!

Har du pratat med någon högre uppsatt i din amerikanska organisation? Någon som står över din area rep? Alternativt din svenska organisation, de kanske kan ge dig något tips eller nåt?

För det där låter ju verkligen PISS, så där ska man inte behöva ha det nånsin och speciellt inte när man betalar massor av pengar för ett år man tror ska bli typ det bästa i ens liv!

Men försök att omringa dig med bra människor så mycket du kan, var hos kompisar, prata eventuellt med någon lärare/kompis förälder/annan på skolan eller så om hur du har det om de har någon ide om lösning eller iallafall kan stötta dig. Och försök verkligen lösa det, försök stå ut ett tag till och hoppas på att det löser sig! OM du lyckas få byta familj har du så mycket att vinna på att fortsätta kämpa!

Och så håller jag med Amanda, tyvärr så hittar alla möjliga personer bloggar väldigt fort och negativa saker kan hamna fel väldigt lätt... :/

Skickar en bautastor styrkekram till dig, hoppas det löser sig!

2010-11-30 @ 22:53:30
Postat av: Nicole

:O :O sa mary så?!

Hon är din värdmamma, hon och resten av din värdfamilj ska ju för fan STÖTTA dig! Speciellt om du längtar hem! Prata mer med din area rep och som elle sa, någon lärare i skolan kan ockå hjälpa.. Du måste få byta familj, till och med jag mår dåligt av det, bara av att läsa det liksom..

2010-11-30 @ 23:31:33
Postat av: lina

vilken organisation har du i usa? Jag är också utbytesstudent och vet att du är inte ensam. Jag har pratat med andra som också har/haft det sjukt dåligt. Jag är så irriterad på explorius för dom är verkligen dåliga på vissa punkter. Hoppas det blir bättre för dig! kram från minnesota :)

2010-12-01 @ 00:23:47
URL: http://linamihi.blogg.se/
Postat av: Ann

Det där verkar sjukt jobbigt! Förstår inte hur svårt det ska vara att byta, min kompis som är här från usa fick byta relativt lätt, och hon ändå samma typ av problem som du :/

2010-12-02 @ 21:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0