Anna Westergren -

...

2010-05-28 07:34:29
En fortsättning på det förra inlägget..

Jag var ganska upprörd då när jag skrev det och ville mer en gärna skylla allt på pappa, men den största orsaken till varför dem tackade nej var säkerhet. Båda mina föräldrar vill inte ta risken att jag skulle bli utsatt i skolan just för att jag bor med ett homosexuellt par, och det kan jag förstå för det har även jag tänkt på.
Sen dessutom så är området väldigt hög religiöst och föräldrarna till eleverna på skolan skulle nog inte se det som en så bra ide att låta deras barn umgås med mig.

Detta är dem frågor som cirkulerar i båda min föräldrars huvuden och mitt. Jag kan förstå hur dem skulle känna sig, att behöva vara orolig, om jag har det bra där. Dem ville bara inte ta risken.

Såklart är jag fortfarande upprörd eftersom jag tyckte det var en toppen placering, något helt annorlunda. Men mina föräldrar ville inte ta risken helt enkelt, och inte för att jag inte skulle kunna bli utsatt om jag bor hos ett heterosexuell par för det kan jag lika gärna bli, men risken är nog större när man på i ett så hög religiöst område... tyvärr. Det är hemskt att det ska behöva vara så.
Jag hoppas bara nu att jag får en nya lika bra placering, fast fortfarande tveksam över det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0