Anna Westergren -

Resa för svårskrämda

2010-03-13 12:49:45
Läste nyss om en ny attraktion som kommer att ha premiär på nöjesfältet Thorpe Park ,Chertsey Surrey i England den 18 mars.
En skräcklabyrint som fått namnet Saw - Alive och är baserat på de sex släppta Saw-filmerna.
Enligt uppgift ska det vara "världens mest extrema skräcklabyrint".

En beskrivning över den nya attraktionen:

Gäster som vågar sig in i labyrinten kommer att få sina prövade till den yttersta gränsen, både psykologiskt och känslomässigt, när de går igenom sex rum där de mest ohyggliga och kultförklarade scenerna från de sex Saw-filmerna utspelar sig. Besökarna får delta i fansansfulla spel, vars enda syfte är att höja pulsen och injaga skräck. Den verklighetstrogna skräckfilmsupplevelsen kryddas ytterligare av vidriga stanker och makabra syner  utspelade i miljöer direkt som hämtade ur Saw-filmerna. De som har modet att prova kommer att bevittna hur ett av Jigsaws offer möter sitt fruktansvärda öde innan de går vidare genom en elektrifierad korridor, där ett enda felsteg resulterar i en verklig elektrisk stöt. På vägen ut ur labyrinten kommer besökaren alla sinnen störas av stämningshöjande musik, oljud och lukter.

Jag som bara mår dåligt av att kolla på filmerna skulle absolut inte kunna ta mig igenom detta.
Skulle du våga?


Kommentarer
Postat av: Anna Emanuelsson

sv: ja det är jättemycket sång, jag spolar alltid bort det för det är så jobbigt att lyssna på :P ^^

2010-03-13 @ 13:28:34
URL: http://heeneley.blogg.se/
Postat av: Alice

Åh! Jag var på Thorpe Park för två år sen när jag var på språkresa i england! Åh nu vill jag dit igen, lyckas aldrig bli riktigt rädd av sånna skräcklabyrinter, men den där kanske hade funkat;D

2010-03-14 @ 00:09:42
URL: http://alicewalden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0