Anna Westergren -

Taizé veckan i bilder

2010-07-27 14:51:22
Taizé var en upplevelse, med som sagt både negativa och positiva handlingar.
Veckan var som planerat ett perfekt tillfälle för mig och Tessan att få ha lite kvalités tid med varandra innan jag åker iväg.
Jag tänkte lägga upp detta inlägg ganska kortfattat med lite bilder som förklarar ganska mycket ändå.
Om ni har några funderingar så skriv ner så kan jag berätta mer i så fall.
Vi åkte buss i 36 timmar ner till Frankrike (Tessan på bilden)
En av byarna som låg en bit bort från Taizé. Tog lite andra bilder från bussen under resan, men orkar inte lägg upp allt. Jag kan förklara det kortfattat att i Tyskland finns det bara vindkraftverk, typ det enda man ser. I Frankrike är det som solros och majsfält som regerar.

Ett av dem enorma tälten på klosterområdet. På vänster sidan vid trähuset ser man matkön börjar bildas.

View från tältet. Spenderade mycket tid här eftersom det regnade en hel del i mitten av veckan..
Det var festligheter på Oyak (ett ställe inom klosterområdet där det fanns kiosker och plats att roa sig på)
Det lektes lekar. (Elena från Tyskland, Tessan och Yorgé ( har ingen aning om hur han stavade sitt namn, men man uttalar det George) en kille från Rumänien.
Var på tråkiga föreläsningar med broder Simon, helt ärligt var det ett riktigt sömnpiller. Fast det har pratade om hade såklart en viktig mening.
Tyvärr fick man inte ta bilder under bönerna då alla tusentals människor satt i kyrkan. Men det var faktiskt riktigt häftigt!

Mer än såhär orkar jag inte, just nu i alla fall. Veckan i ett ord har varit BRA, men mer än så var det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0