Anna Westergren -

Letter from the H's.

2010-07-14 08:50:51
Godmorgon!

En sak som jag tycker är mysigt, ja mysigt med tidsskillnaden (som ligger exakt på 6 timmar, så kom ihåg det om ni någon gång framöver vill ringa mig eller skype'a med mig) är att få vakna upp på morgonen, kolla inkorgen och se ett mail från sin värdförälrar.

Det var ett gemensamt mail till båda mig och Josephine (den andra utbytesstudent från Belgien). Där berättade dem allmänt om sig själv, att vardagen med dem innehåller mycket humor (Teasing and jokes), vilket jag uppskattar eftersom det är viktigt att man ska kunna slappna av och känna sig hemma.
Dem berättade även om att dem hostat två killar före oss, och en tjej till och med innan det. Så det känns skönt att veta att dem har erfarenhet.

Fick veta lite om mitt kommande boende:
The house that we live in has 4 bedrooms downstairs and two bedrooms upstairs.  Mary and I occupy the master bedroom on the main level.  Both of you will each have a bedroom upstairs.  There is a bathroom upstairs and a sitting area.  We hope that you will spend us much time as possible with us as a family, but if you find us too "boring" you can always go to your bedroom and read or watch a video on the TV that you have in your sitting area.  We also keep a small refrigerator upstairs so you can keep cold drinks or snacks up there if you like.

Bara av att läsa detta gör mig mer taggad över året! Känns underbart att veta att det finns om man vill vara ensam, ett eget sovrum och ja, hela övervåningen blir ju mitt och Josephines "område".

Dem berättade även, riktad åt mig, att även om dem inte äger hästar själv så bor dem just i ett område med både public and private stables, att dem hoppas att jag hittar vänner som kanske dem har hästar eller om jag vill hyra häst så går även det! Skönt att alternativet finns i alla fall!

Min värdfamilj är religiösa och går i kyrkan flera gånger i veckan men dem berättade i detta mail att vi bara behöver följa med en gång i veckan, förmodligen Sunday som dem även gör till familjedag med aktiviteter efter kyrkbesöket. Jag har inget emot att gå i kyrkan där, utan är mer nyfiken över hur det kan vara. Dessutom så ligger kyrkan inte så långt från där jag bor, vilket underlättar. Jag hade nog tröttat fort om det hade varit flera miles...

Mycket mer än så fick jag inte veta just nu, men dem skrev att mer info kommer!

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: Ja, min värdfamilj tyckte också att jag skulle ta med den :)Klart jag lägger till delstaten, Vad kul med placering! :D North Carolina verkar ju vara hur bra som helst!

2010-07-14 @ 13:44:40
URL: http://foppaiamerika.blogg.se/
Postat av: Felicia

sv: Vilken tur du har! :D Och din värdfamilj verkar bra eller? :)

2010-07-14 @ 13:57:24
URL: http://foppaiamerika.blogg.se/
Postat av: Josefin

bra att du påminde mig, tänkte inte på det :) Nu heter du anna i north carolina! :D Så kul att du fått placering :D

2010-07-14 @ 14:38:04
URL: http://josefinsusa.blogg.se/
Postat av: Alice

Åh, va kul, låter verkligen som en toppenfamilj! :)

2010-07-14 @ 16:53:19
URL: http://alicewalden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0