Anna Westergren -

Otroligt obehagligt

2010-01-20 13:51:31

Har några dagar nu fasat för denna dag, onsdags morgonen den 20 januari då jag hade en tid för undersökning på sjukhuset. Ultraljuds undersökning för hjärtat. Nu är det över och jag kan inget annat känna än lättnad, för denna sjukhusvistelse var ett av de obehagligaste jag gjort på länge.
Vill bara förvarna om att det inte var något allvarlig problem, bara en säkerhetstest pågrund av att det hört blåsljud i hjärtat.


Det första jag fick göra var att kliva in i ett nedsläckt rum med en brits och en stor apparat brevid. Bakom ett skynke skulle jag ta av mig allt vad jag hade på överkroppen. Jag hade innan frågat om jag skulle behöva ta av sig allt då jag hade hört från min mamma och andra att det inte var nödvändigt, och svaret var ja. Dumt nog skulle läkaren lägga till frågan "Är det första gången du gör det här?" vilket fick mig att känner mig mer naken än vad jag var. Likt en oskyldig lite flicka med i sin första billiga porrfilm. 
 Visst det var väl helt okej egentligen då jag hade en kvinnlig läkare, trodde jag, då det kom in en äldre man den sista halvtimme.
I 1 ½ timme fick jag ligga på britsen halv naken med sladdar på kroppen och ultraljuds apparaten som letade över bröstkorgen.

Lyckligtvis visade sig att det lilla blåsljudet de hörde inte var något allvarlig, utan visa har faktist det och tas som normalt. Men ändå viktigt att undersöka.

Just nu sitter jag här hemma med snuva och feber.
Kände det redan i början av dagen, men trodde det bara var tillfället. Dock blev det bara värre och jag beslöt för att ta en dag ledig från skolan.
Nu ska jag bara vila och dricka vitaminer i mängder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0