Anna Westergren -

Svar på frågestunden

2010-08-13 11:53:33

1. Vad är du mest nervös inför? träffa familjen? första dagen i skolan? älskar din blogg btw, keep going! :)
Vill först säga tack för dem fina orden!
Jag har ingen aning faktiskt, men just nu är jag liksom nervös över det hela, att jag verkligen ska åka iväg om 4 dagar!! Jag är inte nervös hela tiden utan får anfall (låter ganska allvarligt), panik, ont i magen lite då och då.
Men jag ska svara på din fråga så måste det nog vara första skoldagen. Ah, helt galet bara av att tänka på det!

2. Vad blev summan alltsomallt??
Jag är inte hel säker på vad summan står på hittills. Jag vet att Explorius programpris låg på 59.000, men sen så ingår alla kostnader för sprutor, förberedelserna för visumet. Sen kommer summan bli ännu större under året, månadspeng så att säg när man ska betala lunchen i skolan, kostnader för skolaktiviteter, shopping m.m.
Så jag har inget riktigt svar på det.

3. När bestämde du dig för att du ville åka??
Jag har alltid velat åka till USA på ett eller annat sätt. Men eftersom min pappa inte hade lust att åka dit på semester så började jag själv (så envis som jag är) leta reda på andra sätt för att få iväg mig. Så jag vet inte hur många år jag har velat åka som utbytesstudent, men det blev helt bestämt förra våren.

4. Tycker du att man ska göra ett delstatval, och i så fall hur ska man tänka?? Liksom staten som man tycker är finast, större städer, hur tänkte du??
Jag tänkte faktiskt inte så jätte mycket när jag väl gjorde mitt delstatval. Visst tänkte man på Kalifornien och Florida, med tanke på det sköna klimatet, men då skulle det kosta 4.000-5.000 extra (eftersom det är så eftertraktad). Jag istället letat jag efter någon stat med liknande klimat. Varför jag valde just South/North Carolina som första och andrahandsval var delvis för att jag brukade kolla på One Tree Hill, Dawsons Creek och andra serier där ifrån och tyckte staterna verkade riktigt fina.
MEN, jag började faktiskt tänka smart precis efter jag hade gjort mitt delstatval. Jag hade valt Kentucky som mitt tredje val (men utav någon som helst anledning). Efter det började jag söka runt på internet vilken stat som har blivit "utsedd" eller något vart ekonomin stod bäst till i vanliga medelklass familjer. Det visade sig vara Maryland.
Men egentligen tycker jag att man inte ska tänka igenom så mycket, utan mest där du tror du skulle trivas (klimat,miljön m.m.)

5. Du sa att du hade SC som första delstatval och NC som andra, vilken stat hade du som som tredje val eller behövde du bara välja två?
Nej jag gjorde alla tre delstatvalen, SC, NC och Kentucky (som jag sedan valde om till Maryland).

6. Vilken organisation åker du med?
Explorius.

7. Vad var det som lockade dig att välja just SC och NC?
Jag tror du hittar svaret i fråga 4.a, annars om du vill ha ett mer utvecklat svar så säg i så fall till.

8. Är du nervös inför USA?
Svar JA!

9. Vad tror du kommer vara den största skillnaden mellan att bo i USA vs Svergie? Skolan t.ex?
Svårt att säga nu, men jag lovar att svara på din fråga så fort jag kommit till USA och fått mig en överblick hur det är. Men jag tror definitivt att skolan kommer bli en stor skillnad.

10. Har du tagit fram någon fakta om Sverige nu innan du åker? :)
Det ingår faktiskt i mina presenter, så jag får hoppas att det ska duga till det mesta annars får jag väl svara så gott det går!

11. Funderar du på att hålla på med någon sport där borta? isåfall vilken?
Min nya skola erbjuder så himla mycket just när det gäller sporter, men det är såklart att jag funderat kring Cheerleading (om det nu passar mig), annars har jag sett att det finns ett tjej volleyboll lag, kan vara ganska intressant.

12. I vilken "årskurs" blev du placerad i? Junior, senior osv? Om du nu vet det ;P
Jag har ingen aning om det än faktiskt. Är ganska säker på att jag kommer få reda på det när jag åker till skolan för att skriva in mig den 20 aug. Spännande!

13. Hur mycket kommer du sakna mig??????? fan åk inte, kommer sakna dig mest bäbis
Älsklings Sarilari, jag kommer sakna det en massa såklart !!!!!!! :D 18 båda två när jag kommer hem, firas med en massa vingeldricka haha



14. Är du blyg första gången man träffar dig?
Jag har arbetat bort det nu faktiskt (var väldigt blyg förut), håller gärna igång snacket om det blir alldeles för tyst.

15. Hur länge hade du din tandställning?
Överkäken var nästan 2 år och underkäken i 1 år. Var tvungen att ta ut dem nu innan jag åker, men även om det gick så pass fort så är tänderna nu så gott som klara! Vilket är otroligt skönt!

16. Hur många poäng gick du ut med i nian?
Har faktiskt ingen koll på det där, men jag tror det låg omkring 240.

17. Kan du inte länka din spotifylista?
Har ett antal listor men jag kan lägga upp dem tre som jag lyssnar mest på, med blandad musik.
Rhythm
Soft
Something
Hoppas dem fungerar.

18. Vilka smink produkter använder du?
Använder typ inget smink nu på sommaren, men kan försöka berätta lite snabbt vad jag annars använder.
Maybelline Colossal mascara.
Compact puder från Izadora.
Foundation från Make up Store.
Concealer från Max Factor.

19. Vilka hårprodukter använder du?
Använder inga speciella hårprodukter, förutom hårspray ibland från proffs. Tar det som finns i duschen, inget speciellt där heller.

Blev ett ganska så långt inlägg, men det var svar på era frågor för den här gången!
Kommer förmodligen dra igång med en ytligare när jag väl kommit till USA.

Kommentarer
Postat av: Faye

Åh måste bara fråga, har du nåt tips på hur man kan ''jobba'' bort blyghet?

2010-08-17 @ 20:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0