Anna Westergren -

New York dag 1

2010-08-19 03:35:25
Gud vad man bara kan älska New York!!!
Fyfan vilken stad alltså!
Jag ska försöka att förklara lite snabbt hur dagen har sett ut.
Tog som sagt bussen i till Manhattan, där vi satt som barn på julafton och ville ta kort på minsta lilla likt kinesiska turister. Allt var så himla stort och så himla ... STORT!
Vi fick i alla fall en guidad tur genom hela norra dela av Manhattan, men han även en liten bit ner mot södra där vi ska spendera mer tid i morgon!
Planerna var att både turista och shoppa, men efter som vi virade runt oss då vi letade efter Top Of The Rock (med utsikt över Manhattan) så försvann lite tid, men det fanns så himla mycket att titta på under tiden ändå. Vi var där ett bra tag, och inte var det kallt vilket man förväntar sig när man är 70 våningar upp i luften. Efter det blev vi lite sugna på att leta reda på Madame Tussauds, vilket tog tid det med! Det var verkligen något jag rekommenderar! Hur tufft som helst med olika rum, även ett miniatyr spökhus vi fick gå genom. På slutet ingick även en kort film på dryg 20-30 min, 4 D vilket var bara underhållande!
Så med det gjort fanns ingen tid till att shoppa, utan vi bestämde att vi fokuserar på det imorgon då vi bland annat är i SoHo där det finns gott om shopping!

Haft en toppen första dag här i New York, och ser verkligen jätte fram emot morgondagen!!
Vill tacka hela familjen för era fina och uppmuntrande ord från förra inlägget! Ni anar inte hur glad jag vart av att se det! Saknar er redan, önskar ni kunde vara här med mig. Och Johan, jag vet att du även skulle älska New York! Hela staden är bara så otroligt overklig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Uppskattar verkligen din uppdatering med bilder :D:D

2010-08-19 @ 10:22:23
Postat av: Amanda

gud jag är så avundsjuk på dig!!:)

2010-08-19 @ 14:01:08
Postat av: mamma

kom hem nu och tittar på dina bilder från dag 1.jag ser att du håller i dej i räcke när ni var 70 vån upp...det skulle nog jag också gjort.Vilken underbar

utsikt ni hade.Tur med vädret också.Jag var på Madame T i London i mitten av 80-talet.Dom var så verkliga...Anna...om du kan försök att ta en bra bild till Johan som han kan förstora upp...Hoppas ni får en toppen dag i dag.....Dagens Ordspråk:

Efter regn..kommer sol....puss puss Mum.....

2010-08-19 @ 15:39:18
Postat av: Johan Westergren

Mamma aka kommenterarN



Ser helt sjukt roligt ut i NY! Man kan nog inte förstå hur stort det är förän man är där, så jag förstår dig. Ta hand om dig! Have fun

2010-08-19 @ 16:16:51
Postat av: Anna

Så spännande att läsa och vilka härliga bilder! Ska bli kul att följa ditt år! :D

2010-08-19 @ 17:42:29
URL: http://annafilippa.blogg.se/
Postat av: Tessan

gud va häftigt gumman :D så avundsjuuuk, haha! ha riktigt fina dagar nu, älskar dig hun <3

2010-08-19 @ 20:05:40
URL: http://thereseglad.blogg.se/
Postat av: bella

jag ska åka till usa nästa är 2011/12

besök gärna min blogg.

2010-08-19 @ 21:05:52
URL: http://bellaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0