Anna Westergren -

Mina klasser

2010-08-27 21:48:57
Dagarna flyter på bra här i North Carolina.
Jag har börjat komma in i skolsystemet med klockan som ringer en in och ut, korridors pass när man behöver gå på toaletten, alla läxor..
Men det börjat kännas riktigt bra nu när man börjar lära känna lite folk, hejar och pratar med varandra i korridoren. Dock är det mest killar som jag fått kontakt med, men det är ett par tjejer jag sitter med på lunchen, som verkligen frågar en saker hela tiden. Men dem är jätte trevliga!
Tänkte skriva ner lite om vad jag tycker och tänker om mina klasser:

First Period - Theater I
Mrs Rebich gillar jag jätte mycket. En ung lärare med nya fräscha idéer.
Själva ämnet gillar jag faktiskt jätte mycket, just leker vi bara namn lekar för att lära känna varandra.
Idag gjorde vi faktiskt en litet uppspel i gruppen, så vi prövar på och lär oss hur man ska agera bra som skådespelar. Gruppen, eller klassen är super dessutom. Ett riktigt härligt gäng som håller ihop!
Inga läxor från denna klass.

Second Period - Honors English III
Har två lärare i denna klass, Mrs Duffner och Mr Mournighan (som egentligen är lärling, men super bra).
I den här klassen är lärare och studenter typ bästa vänner. Även om det förkommer mycket i dem andra klasserna också. Det skämtas väldigt mycket, och Mrs Duffner pratar verkligen med en som om man känt henne i år, väldigt lättsam och behaglig människa. Klassen är lite svår, men jag lär mig. Tydligen klarar jag mig bättre än väntat när jag fick min läxa tillbaka. (Allt man gör betygsätter man) Så det var det tydligen inga problem med att få högsta betyg. Så det är en bra start!

Third Period - Photography I (Hade Honors French innan jag byte, vilket jag fixade idag helt utan problem)
Har som ni kanske förstår inte fått någon direkt klar uppfattning om hur den här klassen är. Läraren är precis som i dem andra klasserna super bra och trevlig. Vi har börjat lära oss hur allt fungerar med olika ljus, former, olika typer av foton och ska börja använda kamerorna på måndag. Även här slipper jag läxor, vilket uppskattas!

Fourch Period - Drafting I
Jag har verkligen haft sån himla tur med lärarna för även här så har jag en toppen lärare som verkligen skämtar om allt, bla. skämt då hon "dissar" studenterna, men att ingen tar det på allvar. Hon är en sådan lärare som sitter vid facebook när vi ritar, man jag har verkligen lärt mig extremt mycket i just olika rit tekniker så hon gör sitt jobb bra!
Just nu håller vi på att rita oss själva och lär oss olika tekniker för porträtt, vart klar med min bild idag och alla blev helt till sig när dem såg bilden. När jag blir klar med en bild på två lektioner så är det inte mitt bästa men tydligen var det något helt otroligt, haha. Det var en kille som hoppa runt och sa något om att jag skulle bli drottning, fattade ingenting haha, att jag hade en framtid.. blabla. Eftersom denna klass passar mig helt utmärkt så är det ganska chill och tiden går fort. Dagarna går fort!

Jag är i alla fall jätte nöjd med dem klasser jag har, och är mycket, mycket glad över att jag fick byta bort min franska... heeeereeegud...

Kommentarer
Postat av: mamma

vad bra att du fick byta ämne och till något du tycker om också...Du ska se att det bli bra....Ha en skön helg nu med mycket sevärdigheter och skoj..och du ta en titt på kontot,jag tror pappa har satt in lite p....puss från ett kyligt men soligt strömsbro.

2010-08-28 @ 09:03:41
Postat av: Clara

Kan inte du vissa det berömda fotot? Jätte kul blogg du har verkligen jätte rolig att läsa :D

2010-08-28 @ 11:57:57
Postat av: Marcus

Asnajs blogg du har, jätte interessant läskig för en som drömmer om att också få vara utbytesstudent :)



Men är det alla ämnen du har? Ingen matte? Sjukt soft med bild/teater och fotografering :)

Låter råånajs!



Ha det gött!

2010-08-28 @ 19:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0