Anna Westergren -

Jo, church and fireflies.

2010-08-22 06:09:55
Jag och Joséphine utanför Ciago's.
Hämtade upp Jo idag (den andra utbytesstudenten) efter att ha varit i kyrkan i drygt en halv timme. Skillnaden mellan svenska kyrkan och den amerikanska så nå otroligt stor. Här är det allsång, där texten visas på stora bildskärmar, med lite popigare toner. Det är aldrig riktigt någon präst som är "huvudpersonen", som bara pratar, utan det är många med olika uppgifter som står och berättar om sitt. Det är nästan inget snack om själva bibeln utan bara en massa prat om att Gud verkligen älskar dig.. ajda ajad.. Hur många som helst kom fram till mig som om det inte skulle vara främmande alls och sa hej. Kyrkan har ett eget volleyboll, basket, baseball lag.. Det var mycket att ta in bara på en halvtimme.
Har varit nere i stallet och börjat lära känna hästen jag ska ta hand om och även ägarna (som kanske är hur snälla som helst!!) Testade på att rida lite på ridbanan, så ja jag ser fram emot det detta år!
Det hann bli mörkt när vi var i stallet och jag började skymt orange/gula prickar i luften hit och dit. Fattade inet om det var jetlagen som spökade. Men nej det var fireflies, vilket är för mig typ hur tufft som helst (att jag fick se dem). Eftersom jag inte sett såna tidigare så tänker man sig såna som bara tecknade grejer, även om man vet att det finns. MEN det som man inte ser, finns heller inte.. ?!

Imorgon är det Söndag vilket betyder städ,tvätt,plugga m.m dag, lika som i Sverige med andra ord. Men eftersom det inte finns så mycket att göra än så ska vi åka iväg och kolla på nya mobil och även lite school stuff.
Måste nog sova nu, galet trött! Kan säga redan nu att eng börjar släppa innan satt man och tänkte först på vad man skulle säga (om det lät rätt osv). Aja, ha det bäst! Sovgott Puss

Kommentarer
Postat av: mamma

söndag morgon.här börjar snart kyrkklockorna höras,men inte så kul att gå i kyrkan här,som där du är.Det är väll därför jag gillar gospel.Pappa och jag åker nog till stugan för att dra upp bryggan och plocka kantareller.Det ska regna här i veckan så det gäller att njuta av denna sköna dag... ta hand om varandra....puss mum.

2010-08-22 @ 08:37:55
Postat av: bella

Jag ska åka ett år till usa nästa år :D

Följ gärna min blogg :D

2010-08-22 @ 14:07:59
URL: http://bellaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0