Anna Westergren -

First day at Northern High School

2010-08-27 03:33:01
Kul att ni gillade New York filmen! Martin, jag redigerade den i imovie - MAC.

Ledsen att jag inte hunnit med att skriva här på bloggen, men det har varit så mycket nya intryck att ta in efter första skoldagen (som var i igår).
Den originella skolbussen kom runt 06.20 vid mitt hus och vi var framme vid skolan en timme senare, varje dag är det så, bara att vänja sig.. Konstigt nog var jag inte ett dug nervös, vet faktiskt inte varför, kanske var det för att jag visste till vilka klassrum jag skulle till och allt kändes planerat och klart!
Det var ju inte så att man smälter in i mängden eftersom ca 70% av studenterna på skolan är mörkhyade. Så man kan säga att man sticker ut som vit med långt blont hår...
Jag gillar mina klasser, förutom Franskan som jag ska byta. Alldeles för svårt när man ska först översätta franska till eng, eng till svenska... Så i morgon ska jag till Office och prata med min "kontaktperson".
Tillbaka till första skoldagen, Den första som verkligen började prata med mig var en kille från mitt hemklass rum, Jesiah, han var riktigt trevlig och visade mig runt lite på skolan. Efter det flöt det på bra i klasserna och dem flesta visade stort intresse och ville prata om allt och inget. Det var först och främst inte många som trodde jag var utbytesstudent eftersom dem tyckte jag redan hade sån bra accent. Många killar erbjöd sig att hjälpa mig om det var något, inte för att man skulle tacka ja eftersom det var mest på ett sliskigt sätt...
Lunchen var hysterisk! Jag och Jo åt pizza som vi fick köa till i drygt 15-20 min, sen var det bara att slänga i sig maten på 10 min. Vi hade i alla fall ett helt gäng vi fick sitta med, nyfikna tjejer som vill veta allt.
Btw, när det är dags för lunch dyker det upp 3 poliser, fullt utrustade för att hålla ordning på stället. Det är ännu värre när alla ska gå till sina bussar efter skolan, ca 5 poliser som hänger vid ingången och leker tuff.
Det är i alla fall MYCKET läxor som ska in dagen efter, och det är en orsak till varför jag inte har tid att sitta här...

Ska verkligen försöka ta mer bilder, hinna skriva minst ett inlägg per dag och även svara på frågor.
Vet inte hur det blir imorgon eftersom vi åker till Washington DC efter middagen och kommer stanna där under helgen. Datorn stannar nog här hemma skulle jag tro.
Har en uppgift kvar att göra tills i morgon, så det blir den och kanske ett avsnitt av True Blood innan sängen!
Hoppas ni har det jätte bra där hemma!! Saknar er en massa!!!! PUSS

Kommentarer
Postat av: mamma

Bra beslutat att ta bort franskan,ta något kul ämne.Om det finns något att välja på.Tycker att bussarna ser skräck injagande ut,som på 60-talet.Ingen större förändring där inte.Det blir säkert en trevlig resa till whashington Dc.Ha kul....Puss mum...Jo jag träffade på Sofia din tremänning,hon sa att hennes familj drog iväg med henne också.Dom kallade den helgen för THE LABARY DAY..någått med politiken att göra....Kramar från Oss Alla...

2010-08-27 @ 15:58:33
Postat av: Linda

Hej

Tycker du har en jättbra blogg. Tycker det är bra att du skriver så ofta i den. Tycker även att det är jättekul att du skriver om skolan och om hur folk (framförallt killar - haha) reagerar på dig där ^^

2010-08-29 @ 14:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0