Anna Westergren -

Nu ska vi hugga gran, Ja!

2009-12-19 12:58:14

Som alla andra jular är det jag och pappa min som tar hand om julgransköpet, och idag är det äntligen dags!
Lite sent ute i år och om jag själv fick bestämma skulle jag köpa mig en gran så fort december månad börjat, ställa in den i stugan för att få julstämningen av barrlukten. Älskar doften som sprider sig i hela huset! Hittar ni en parfym i barrdoft, köp den till mig så kan jag sniffa sönder näsan. Åh, underbart!

Men, jag vill inte bryta traditionerna så granen brukar köpas vid den här tiden och kläs kvällen innan julafton.

Får hoppas nu att det finns en stor och fin kvar, annars kanske vi får ta till "Sunes jul-metoden" och åka ut i vildmarken för att hugga oss en gran. Nu ska vi hugga gran, JA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0