Anna Westergren -

Svar på kommentar.

2010-10-21 00:39:56
Ber så himla mycket om ursäkt, jag tror fler som läser tycker detsamma, även jag har börjat inse det nu när du väl tog upp det. Tack!
Jag vet själv att jag klagar över vissa saker, men det beror nog mycket på vilka höga förväntningar jag har haft på det här året... Jag har velat göra det här i flera år och ställt in mig på ett antal saker att "åhh, allt kommer att vara så här, och så här, och så här.." Även om jag vet att det är dumt att ha för höga förväntningar så är det svårt att komma undan dom. Och att då komma hit, mötas av denna våg av läxor varje dag (vilket jag inte var förbered på), och att hela homecoming kvällen blev förstörd (som jag hade hoppats bli ett minne för livet) , ja då blir man en aning besviken. Jag ville bara skriva av mig här vad jag tänker kring allt som händer. Att jag klagar här i bloggen över vissa saker kan lära andra att inte ha allt för höga förväntningar.
Jag ber om ursäkt, och ska verkligen skärpa mig. Men att bara skriva allt positivt beskriver inte mitt liv här, eftersom allt är inte perfekt. Jag vet att jag är lyckligt lottad, och detta är min största dröm också!

Kommentarer
Postat av: ellen

håller med, det ända du säger är saker som att du är trött, du är ledsen, du är sjuk, fester blev misslyckade, du har massor av läxor..

blir ganska tråkigt..

2010-10-21 @ 15:44:42
Postat av: Linn

Klart allt inte blir som man tänkt sig, det blir oftast aldrig så. Nu har du ju lärt dig själv (och dina bloggläsare) att man inte ska ha höga för förväntningar!

2010-10-21 @ 16:07:09
URL: http://liinnpettersson.blogg.se/
Postat av: ELIN

ÄH, du är ju bara mänsklig ju! Klart att allting inte kan vara perfekt 24/7.. själv tycker jag din blogg är skit bra! :D

2010-10-22 @ 13:42:22
URL: http://reedhead.blogg.se/
Postat av: amanda utbytesstudent USA

jag diggar i alla fall din blogg grymt mycket!

2010-10-22 @ 16:49:04
URL: http://amandakingen.blogg.se/
Postat av: Tidigare utbytesstudent

att vara utbytesstudent är inte alltid en dans på rosor. Jag tycker det är helt ok att klaga för det är inte alltid lätt. hemlängtan, nya intryck och att man alltid måste vara glad gör att man kan bli lite nedstämd ibland. men det försvinner med tiden, det blir bara bättre :D

2010-10-23 @ 12:29:31
Postat av: Sara Hjortmar (utbytesstudent)

Det är nog svårt för en person som inte varit utbytesstudent att förstå hur det är. Mycket är kul men för många är det också det jobbigaste man gjort i sitt liv med längtan efter allt i princip. Det är helt rätt att du klagar och skriver som det verkligen är. Tänk om varenda utbytesstudent uteslöt allt det jobbiga och bara skrev om "den amerikanska drömmen" och allt som är kul, då skulle alla som är intresserade av att åka få en ännu mer snevriden bild om hur det är och få ännu högre förväntningar vilket resulterar i ännu större besvikelse. Nu låter jag väldigt negativ, men som de ovan sa, det är inte en dans på rosor.

2010-10-27 @ 02:11:11
URL: http://sarahjortmar.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0