Anna Westergren -

Sista rushen

2008-12-23 15:56:06
Sista ruschen är nog ändå värst. Man måste sitta och fundera på " Har jag glömmt något?" och hela tiden kommer man på något nytt man ska ha (egentligen vissar det sig tillslut att det bara var onödiga saker om köpte i sista minuten).
Hela dan idag har jag varit med pappa fram och tillbaka i affärerna för att köpa julklappar och julmat, därför har jag inte hunnit skriva något inlägg tidigare idag.

Sen när man väl kommer hem och tror att man kan sätta sig ner i soffan och bara slappa, måste man jobba ännu mer. Det ska städas, slå in julklappar, fixa granen (fast det är väl egentligen bara kul ? ) och laga skinkan till morgondan.
Sedan jag kom hem har jag slagit in en del av mina paket.

       

Just nu ser det alltså ut så här i mitt kök. Det är väl den ända, stora platsen man har nära till allting.
Stökigt,stökigt men det är så det ska va!
Jag upptäckte nyss att alla snörren är slut, och det går ju knappast att slå in riktigt fint då. Nä, det blir att dra iväg till affären och hoffa åt sig så många man kan bära.
Jo just det, jag har också upptäckt en rolig sak man kan göra för att "piffa upp" paketerna. Ja hittade sån där rött, stelnat vax som man sedan värmer på. Den syns längst nere på bilden på tallriken. Sedan trycker man med en stämpel där står tex God Jul , som det gör på min. Man använde sånt här förr i tiden. Traditionsellt och fint!

Alldeles snart ska jag fika med familjen. Ikväll blir det till att pynta granen, jag kommer givetvis lägga in bilder på resultatet! Tills dess, ha de så bra! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0