Anna Westergren -

Update: Angående praktikplatsen

2012-02-06 20:18:55
Några som har frågat, inte bara idag från det senaste inlägget utan tidigare också, om hur jag har ansökt till praktikplatsen osv.

Jag har fått denna möjligheten av min skola, att få åka under ca 3 veckors tid till en utvald plats. De länder som erbjuds är bla. Italien, Frankrike, Spanien och England. Kommer inte ihåg om det var något mer.
I detta fall väljer man inte land, utan språk och sedan kan man önska sig vart man vill bli placerad. Vad man får jobba med, som sin praktik vet man inte och det är heller inget man kan välja.

Min skola har en väldigt bra kontakt internationellt och erbjuder många liknande praktikplatser och utbyten runt om i världen. Så jag har tyvärr inget svar på någon hemsida som erbjuder detta, utan detta var helt min skolas förtjänst. Vilket jag tackar mycket för!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är kommunen och inte Vasaskolan som erbjuder internationell praktik.

2012-02-06 @ 20:46:08
Postat av: Erika

Jag åkte också på feriepraktik med kommunen till Italien för något år sedan! Hade verklien hur underbart som helst, jobbade på en restaurang utanför Trieste i 3 veckor med en av mina bästa vänner och hade det riktigt roligt. Arbetstiderna var hur grymma som helst, vi brukade komma dit till sju på kvällen, sedna åt vi alla middag en timme tillsammans och vid åtta började folk droppa in. Sedan jobbade vi till elva-tolv ungefär. Med andra ord hade vi sjukt mycket fritid och det var verkligen hur underbart som helst! :) Tyvärr var vi de sista som familjen tog emot, annars hade jag verkligen hoppats på att du blivit placerad hos dem för de var hur bra som helst! :)

2012-02-25 @ 14:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0