Anna Westergren -

Svar på Utbytesstudent frågor

2012-02-19 12:10:31
Hej Julia! Vill först tacka för dina fina komplimanger, tack tack :)
Får en hel del frågor lite hit och dit om mitt utbytesår, så tänkte svara på dina frågor här eftersom jag tror säkert många andra har liknande funderingar om mitt år. Så slipper jag svara om och om på samma frågor. Ps. Är det något ni undrar så jag har svarat på många frågor tidigare och svaren hittar ni kategorin "Q & A".

- Om jag nu fick tillfället och möjligheten att åka tillbaka som utbytesstudent, och ta med mig den erfarenhet jag nu har fått, så beror det nog inte på hur länge man är där. 10 månader gick väldigt fort så att få åka två terminer igen skulle inte vara något problem.
Men något jag skulle tänka på är forska lite mer om vilken stat och område som passar dig bäst. USA är så pass stort, och även om det är ett och samma land så kommer olika platser att påverka en på olika sätt. Kultur, religion, klimat, mat m.m. Så om jag hade fått åka igen hade nog valet blivit västkusten istället för östkusten. Har egentligen ingen riktigt bra förklaring varför, men när jag vi i t.ex. Kalifornien så var det något som lockade mig att få åka tillbaka.

- För min del var det helt klart vårterminen som var den roligaste delen av mitt år. Mycket för att jag började spela soccer, åkte under 10 dagar till Kalifornien, fyllde 18, bilade ner till Florida, Pool häng efter skolan när värmen kom, Prom och Graduation. Terminen gick fort och det fanns alltid något att göra!





- Det känns jätte bra att vara på hemplan igen!
Men det är inte förän nu, som jag verkligen tänker tillbaka och saknar vissa saker så otroligt mycket. Kalla mig tjock, men när jag kollar på TV, på ett amerikanskt program här hemma och någon igenkänd matvara kommer upp suck man lite, känner suget och blickar tillbaka haha.
Dessutom saknar jag att spela Soccer, speciellt så tänker jag på det nu eftersom säsongen har precis börjat. Och det gör det inte lättare att inte sakna det när min coach fortfarande skickar påminnelser om träningar... Så det finns mycket jag saknar från mitt år.


Apropå min förra klass, visst det är jätte sorgligt med tanke på att jag knappt har något kontakt med vissa längre... Men jag har hittat många fina vänner i min nya klass som jag är jätte glad över att ha fått lära känna! Jag får tänka att om jag inte hade varit borta ett år hade jag inte lärt känna dessa underbara människor!

Hoppas du fick svar på dina frågor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0