Anna Westergren -

Memorial Day!

2011-05-30 15:00:04
Vaknade för drygt en timme sedan, vädret ser ut att bli precis som igår så det blir säkert en tripp till poolen idag igen. Bilderna från igår väntar jag fortfarande på eftersom det var Jo som tog dom, så senare idag eller i morgon för er där hemma. Som sagt så är det Memorial Day här idag, då vi firar alla som är ute i krig och även inbördeskriget. Firas egentligen inte så mycket, om du nu inte bor i dom större städerna där dom har parader osv. Så vi har i alla fall fått en extra dag ledig, vilket alltid uppskattas. I morgon börjar the finals i skolan..

- Det var någon som undrade om min värdfamilj går till kyrkan varje söndag, mjaa, skulle jag nog svara på den. Vi går varje Lördag istället, eftersom min värdfamilj är med i en Seven days Adventist Church. Vilket var en helt ny grej när jag kom hit. Typ exakt likadant som alla andra kyrkor här, bara det att vi klär upp oss mer och att det är på lördagar.

Hungrig som ett djur, och ändå måste jag vänta tills vi ska äta tillsammans, mat mat mat...
Apropå mat, så har jag tappat 4 kilo sen i julas. Fortfarande inte nere i samma vikt som när jag kom hit, men jag är skapligt nöjd med dom kilon jag har nu! Vet inte riktigt hur jag tappade dom, men det måste väl varit fotbollen och att jag slutade äta pizzan varjedag i skolan. Blääässchch!

Kommentarer
Postat av: Ellen - College USA 2011

Aha, va annorlunda att gå på lördagar, men när du kom dit va du tvungen att gå med dom varje lördag? eller var det frivilligt?



Lycka till med dina finals :)

2011-05-30 @ 19:09:26
URL: http://ellenbratt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0