Anna Westergren -

Info om Harry Potter World

2011-05-26 02:52:43
För att svara på alla frågor från er nyfikna, ni undrar hur det var?
Och jag kan säga er att det är något som jag VERKLIGEN rekommenderar. Jag och Jo köpte två dagars till "Island of Adventure" (som parken heter). Första dagen spenderade vi hela dagen vilket var från 09.00 till 22.30, bara inne i Harry Potter World. Haha mycket tid gick åt att stå i kö, men det var det värt! Det var till och med så mycket folk att man var tvungen att stå i en timmes kö för att komma in i området. Väl inne i området var det kö till allting, FÖRUTOM (konstigt nog) till Dragon Challenge (den stora berg-dalbanan), Där var det som max 10 min kö.
I alla fall, många frågade om man kunde gå in i slottet, svaret är JA. Det är nämligen en stor attraktion inne i slottet, men innan det så går man i genom välkända rum från filmerna. Bla. Korridorer med rörliga/pratande tavlor, Dumbledores rum, och ett av klassrummen, där man kunde hitta bla. Harry, Ron och Hermione. Även dom var rörliga och pratade, med hjälp av nå tufft teknologist sätt.

Kommentarer
Postat av: Ellen - College USA 2011

Gud va häftigt, lyckas jag komma iväg till Florida någon gång ska jag lätt besöka Harry Potter World :)



2011-05-26 @ 09:25:22
URL: http://ellenbratt.blogspot.com/
Postat av: frida

det dåliga är bara att det är inspelat i storbritanien och att det inte är det riktiga. bara en attraktion..

2011-05-26 @ 18:20:49
Postat av: Nellie

Vart i Florida finns denna fantastiska plats? :D

2011-05-31 @ 11:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0