Anna Westergren -

FIKA!

2011-03-16 01:01:10
En sak som jag saknar med oss svenskar är att vi tar tid till att bara sitta ner, kanske i några timmar till och med, och bara fikar. Fikar och pratar. Sånt händer, jag skulle nog vilja säga aldrig här. För även OM det händer här i USA så är det alldeles för sällan så det räknas inte. Jag menar fika går ju inte ens att översätta till engelska, eller?
Utan här har alla så himla bråttom och istället slinker in på Starbucks, hämtar kaffe och åker sedan iväg.

Det var faktiskt riktigt skönt när jag var i Kalifornien med dom andra svenskorna, eftersom vi gick in på ett mysigt café i san francisco för att bara sitta ner, prata och fika! Saknar att, där hemma, gå antingen direkt efter skolan eller efter middagen, trippa in till city med vänner för en fin fin fika stund!

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag saknar det meed! Fikan har bytts ut av bilresor haha.

2011-03-16 @ 04:36:06
URL: http://yooess.blogspot.com
Postat av: mammis

Jag håller med du....Det är mysigt att fika,sitta o ta det lite lugnt,kanske bara sitta o tomglo.Jag lovar att när du börjar jobba i sommar,kommer du att fika mycket....Miss you,Kramar från oss.

2011-03-16 @ 16:09:42
Postat av: Ovesilje

Hello, any body here???

2011-11-10 @ 10:19:39
URL: http://ovesilje.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0