Anna Westergren -

Svar på frågestunden del 1

2010-09-08 21:45:19
Tips från Mamma:


1. Kanske lite mandom fråga men…hur har du det där borta? Asså, längtar du mycket hem? Är det värt att åka?

Jag har det hittills jätte bra här, även om det nu har gått 3 veckor så är det fortfarande så himla mycket nytt att ta in.

Och nej, jag har inte en så länge fått något hemlängtan. Visst tänker man ofta på alla där hemma, men jag har inte haft något problem med det ännu. Jag tror det beror mycket på att jag pratar med min familj väldigt ofta över Skype, vilket org. inte rekommenderar eftersom det kan leda till ännu mer hemlängtan, men det har varit helt tvärt om för mig.

Ja verkligen, jag har inte då ångrat en endaste sekund att jag åkte hit.

 

2.  När fick du din placering?

Jag fick min riktiga placering den 12 Juli, men innan det fick jag ett förslag i Maj att bo hos ett gaypar i Tennessee.

 

3. Får du gå på fester?

Jag vet faktiskt inte, eftersom vi har inte diskuterat om det. Så länge jag sköter mig och håller mig till reglerna så ska det väl vara lugnt.

 

4. Hur länge får du vara ute på kvällen?

Det är det att jag bor ute på landet, i ett område där tomterna är enorma och ligger inte så tät intill. Med andra ord finns det inte så jätte mycket att göra här ute på kvällarna, så vi har inte hunnit diskuterat om det än. Men jag antar att det ämnet kommer upp om jag ska följa med någon kompis ut eller så..

 

5. Varför ville du inte gå på bio med dem där killarna?

Det är en kille vi snackar om, och med kort svar så är verkligen inte intresserad av att gå på bio med honom. Först och främst han är allt för "på" om ni fattar vad jag menar. Han kallar mig baby och som idag smekte mig längst ryggen och handen under lektionstid. NEJ, absolut inte. Jag har fan bara varit här i 3 veckor, jag känner inte ens kille KILLEN vet inte ens hans namn,...

6. Hur blir det med skolan när du kommer tillbaka? tex om du skulle börjat tvåan men åkte i väg istället, kommer du få gå tvåan med dem som är ett år mindre då? Är det värt det?
Jag skulle ha börjat tvåan den här hösten, så det stämmer det du säger. Jag kommer att gå om med dem som är ett år yngre, vilket jag inte anser som något problem!

7. Vilken organisation åker du med?
Explorius.

8. Hur var din första dag?
Absolut inte som jag hade tänkte mig, och med det så menar jag nervositet som inte ens existerade!!
Nej, jag fattar inte heller. Jag var inte ett dug nervös, och jag ska nog tacka öppet hus för det, annars hade jag aldrig hittat klasserna. Dagen var faktiskt jätte bra, jag hittade många att prata med och lunchade med dom tjejer jag äter med än idag. Hade verkligen en bra start!

9. Hur blev du bemött? Tex i skolan?
Jag tror nog frågan ovanför svara på det mesta, men det var en sak som jag inte var bered på faktiskt. Ingen trodde jag var utbytesstudent, eftersom jag tydligen pratade engelska så himla bra, utan den minsta brytning. (?) Så i början drogs alla lärare och somliga studenter till Jo, eftersom hon har så grov fransk brytning. Men när jag väl berättade att jag var utbytesstudent från Sverige, så spreds det vidare mellan klasserna.

10. Trivs du bra hos din värdfamilj? Kommer du bra överens med den andra utbytesstudenten?
Ja en så länge trivs jag jätte bra! Jag och Jo kommer väl överens med det mesta, men ibland precis som syskon i vanliga fall så blir jag ganska trött på henne av några anledningar..

11. Har du märkt något du tycker är sämre i USA jämfört med Svergie?
Skolan här har både dåliga och bra sidor. Jag hatar att man MÅSTE stanna kvar i klassrummet till klockan har ringt, maten kostar pengar, och det är oftast samma man kan välja på varje dag. I vissa klassrum går de nästan inte att vara i pågrund av kylan. Men jag gillar ändå skolan är i USA eftersom lärarna är så himla trevliga och skämtar om allt (i alla fall mina)
Tex min Drafting lärare skämtar om att hon ska slå någon om man är olydig, ibland tar hon till och med fram en golfklubba. Haha. Sen om man varit duktig och utfört en uppgift bra så får man godis av henne. Nog snackat om Mrs Mayers. Men annars är det nog hur Amerikanarna kör här, det är en himla skillnad på hur vi kör i Sverige.

12. Har det varit lätt att få vänner?
Jag kan inte påstå att jag har fått riktiga vänner än, men jag har en hel del jätte trevliga människor i varje klass som jag umgås med. Dock så säger vissa, när dom frågar vilka jag har börjat umgåtts med på skolan, att "åh, jaha alltså sitter du vid samma bord som dom elaka.." Men alla är verkligen jätte snälla mot mig, så hittills vet jag inte vilka jag kan lita på..
Har inte tid att svara på fler frågor nu, men jag gör det så fort jag kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0