Anna Westergren -

Men snälla...

2010-10-31 14:09:48
Först och främst, om du bara ska klaga på den här bloggen varför läser du den då?
Tydligen så läser du bara allt det dåliga i mina inlägg, visst det är upp till dig vad du vill läsa men kom inte och klaga när du inte har läst igenom hela inlägget.
Jag ska förklara för dig:

Trött & Tråkig = Sjuk, inget jag kan göra åt.

Kallt, regnigt = Såklart jag klagar, vem gillar när det kallt det gör ju även vi när vi är i Sverige, klagar på vädret. Dessutom nu när jag är på ett ställe när det ena dagen är 25 + och sen vakna upp till 11 grader..

Mår dåligt, olycklig = Har aldrig sagt att jag är olycklig, nedstämd för att jag har hemlängtan. men om du fortfarande inte fattar det så kan du ju komma hit och stanna här i ett år, såklart jag är ledsen, saknar min familj, shit..

Misslyckad fest = Inget jag heller kan göra något åt. Homecoming är en big deal och jag ville bara att alla som planerar att åka som utbytesstudent ska veta att det blir inte alltid som man förväntat sig.

Vårt lag förlorade = Om du går tillbaka till inlägget så står det, ja vårt lag förlorade men FYFAN VAD ROLIGT JAG HADE!!!! Jag berättade bara att mitt lag förlorade, fakta inget jävla klagande.

Och ja jag klagar på dig nu, eftersom hur ska jag någonsin kunna vara positiv när du klagar på mig?

Tur att det är några som förstår i alla fall. Tack! :






Kommentarer
Postat av: Anonym

"Ella" vi är alla olika och klarar av saker på olika sätt dvs att tex. vara borta från familj och vänner ett tag. Vissa klarar det superbra utan någon hemlängtan medans vissa får det jättejobbigt. Sedan går det ju upp och ner från dag till dag. Jag vet hur det är att vara borta från sin familj och vänner ett tag, det är verkligen jobbigt speciellt i början och om man har byggt upp stora förväntningar. Sluta klaga på andra. Speciellt om du inte själv inte har varit med om det. Förresten Braaa sagt Anna, stå på dig själv! :)

2010-10-31 @ 16:30:57
Postat av: Elle

Men vilken trälig människa som klagar då! :/ Jag tycker det är itntressant att läsa inlägg om "ingenting" också, det är ju det som är den amerikanska vardagen :)

2010-10-31 @ 16:39:37
Postat av: Anonym

Det är BRA att du visar både det bra och dåliga med att vara utbytesstudent, det är BRA att du klagar emellanåt just för att, som du skrev, visa andra att det inte bara är positivt med att vara utbytesstudent. Ingen kan ha toppendagar varje dag oavsett om man så är hemma eller på en annan plats, det är omöjligt. Och herre gud, klart man fattar att du saknar familj och vänner här i Sverige - mänsklig instinkt kallas det. Du är ju trots allt många mil hemifrån! Fortsätt som du gör, alla negativa kommentarer osar avundsjuka och är egentligen ingenting att lägga ner energi på :)

2010-10-31 @ 23:51:32
Postat av: Felicia

Låt inte människor som "Ella" göra dig arg hon är inte värd det. Jag tycker (och jag tror många andra tycker det också) att det är SKIT bra att du säger hur det är och inte bara bra saker, för hur skulle vi annars veta hur det egentligen är (som vi vill veta eftersom vi är inne på olika utbytesbloggar) för man vill ju inte bara att en blogg ska vara positiv! Du är skit duktig på att skriva det som behövs och ta med det som är kul o läsa, både bra, dåligt, roligt, tråkigt/mindre roligt. Och det är den BÄSTA bloggen jag läser (och jag läser 25 st bara för att på peka)

You Go Girl!

2010-11-01 @ 20:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0