Anna Westergren -

Tisdag = sjuk och politisk hemmafest

2010-11-02 19:58:11
Tog en extra dag från skolan. Mår fortfarande inte helt okej, men bättre.
Har legat i soffan hela dagen och haft Grey's Anatomy maraton, väntar fortfarande ivrigt på mitt paket från Sverige som verkar vara försenat.. Vill ha choooklad!!

Haha ikväll ska Mary och Mark ha en fest här hemma. Det pågår något politisk val här och eftersom båda är extremt insatta i politiken (vilka amerikaner är inte det) så bestämde dom sig för att bjuda över grannarna som röstat för samma sak. Kanske inget som kommer att roa mig men mat kommer det att finnas, i massor! Haha så kul att höra hur mycket dom hatar Obama här. Vi som inte bor i Amerika har ju fått någon helt annan, positiv syn på Obama vilket egentligen är fel eftersom landet håller på att gå under. Det diskuteras om ett nytt "Tea Party"  Tea = tax enough already (eller något)...

AAAh vilken tönt jag är!
Jag är inte det minsta insatt i politik egentligen och här sitter jag och babblar på som om jag exakt vet vad jag snackar om. Men ja vad har man för val när politik och krykan är vad Amerika är uppbyggd på, typ. Det är dom största samtalsämnen här. Liksom när vi svenskar snackar om vädret.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha jag är väl lika töntig isåfall för jag tycker det var jätteintressant! Okej så det är PRECIS samma sak här i Wisconsin, alla hatar Obama o igår var vi på värsta republikanfesten, det var val för guvernörerna i varje stat om du missade det. Haha.

2010-11-03 @ 22:52:54
URL: http://yooessblogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0