Anna Westergren -

Söndag - Första Advent

2010-11-29 03:05:40
Vet att jag är lite sen ute men ja, det var alltså första advent idag och jag missade allt svensk-jul-först-advent-mys...
Jag vet att ni tycker jag är konstig nu som säger att jag inte är så big fan av lussebullar. Men just nu skulle jag döda för att få en. Åhh fina sverige!

Helt ärligt så har inget blivit bättre. Mary och Mark är hemma från Kansas City, tog med sig en ny hund hem som Mary älskar och verkar tycka att den är viktigare än mig och Jo. Ett exempel. Jo och Mark var iväg för att kolla på Harry Potter men eftersom jag redan sett den så stannade jag här hemma. Så ja, Mary lovade att fixa till något gott till middag till båda oss, yeey något annat än Mac n cheese tänkte jag. Men tiden gick och när klockan hunnit blivit 19.30 så gick jag ner för att kolla om maten var pågång, men istället så ligger hon inne i sovrummet med sin nya hund och kollar på tv. Mac n cheese again..

För det andra, hon sa inte ens hej, eller hur är det efter att ha varit borta i 4 veckor..

Min fina läsare, tack för alla fina kommentarer. Jag är otroligt trött på det här nu och jag hoppas verkligen att jag får flytta hem till Laura och Mike!

Kommentarer
Postat av: Nicole

oj, hon verkar ju ganska så trevig den där Mary... eller inte.. Den där andra familjen du var hos över thanksgiving. The Finans, var det så de hette? De verkar hur gulliga som helst! Även om jag inte vet hela historian så vet jag ju iaf att du mår dåligt, så därför hoppas jag att du får byta familj! De kanske låter dig byta om du pushar på?

2010-11-29 @ 03:58:32
Postat av: julia

Hoppas allt löser sig! :)

2010-11-29 @ 08:32:54
URL: http://theyearofmylife.devote.se
Postat av: Anonym

Stå på dej Anna. KRÄV att få byta för så där kan du inte ha det. Detta år borde vara ett minne för livet, ett underbart minne för livet. Du kan inte acceptera din nuvarande situation. KRÄV ETT BYTE. Lycka till :)

2010-11-29 @ 08:45:39
Postat av: Anonym

Det vore ju helt sjukt om du inte får byta, vem som helst fattar ju att så som du har det nu är inte okej!

Och om du nu får byta värdfamilj kan du ju alltid ha lite svenskt julbak med dem ;)



Ha det bra och hoppas allt löser sig :)

2010-11-29 @ 14:34:17
Postat av: Amanda blivande utbytesstudent 2011/2012

Låter sjukt konstigt att du inte får byta om du verkligen inte trivs! det här ska ju bli ditt bästa år.

hur trivs den andra studenten?

2010-11-29 @ 16:36:20
Postat av: dagens ordspråk.

Borta bra, men hemma bäst.Ni som skall bli utbytesstudenter...sånt här kan man inte förutse att det kommer att hända.I ett sånt här läge gäller det att vara stark.Att våga markera att NU FÅR DET VARA NOG.Är man två st i en familj så måste man vara ego och bara tänka på sig själv.Får man som i Annas fall inte ens stöd från sin kontakt person,så måste man skriva till den org.som man åker med och be om hjälp.Det här pratar man inte så mycket om på info träffen imed sin org.Man kan ju undra varför är det så många som har bytt familj ,under dom här tre första mån.Kan det bero på dåligt planerings arb av kontakt personen när dom undersöker familjerna....

2010-11-29 @ 18:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0