Anna Westergren -

"Tjurfäktning måste stoppas"

2010-05-23 20:11:49
Varnar känsliga tittare.

Man håller nu på att diskuterar kring tjurfäktningen, att den ska total förbjudas efter att fått fram dessa skräckbilder. Själv är jag förr det förslaget. Självklart är dumt och onödigt att döda ett djur på det sättet, men hela alltet är så barbariskt. Finns det inget tänkande i denna situation, hur det faktiskt kan gå, i detta fall om man snubblar precis framför tjuren? Men jag antar det är adrenalinet man är ute efter, stolthet, manlighet, vara lite gammaldags och leka hjälte. Hjälte att döda tjuren? Snälla, vi lever på 2000 - talet.

Jag hoppas verkligen att förlaget genomförs. För om inte, ja, det enda jag kan säga då är att dem får skylla sig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0