Anna Westergren -

Om gårdagen

2010-05-16 11:52:00
Explorius mötet var långt, intressant, men fortfarande väldigt långt!
Vid 11.00 tiden gjorde jag ett SLEP - test , hör- och läsförståelse. Till mesta dels var provet nästan lite för lätt, man satt där spänd över att någon "liv eller död" uppgift skulle komma. Men det var inga problem.
En timmes lunch sedan tillbaka till Östra Real för att ha det riktigt mötet, som varade mellan 13.20 - 17.30. Mycket information som skulle tas in samtidigt, och även om vi (i alla fall jag) visste det mesta sedan för och att alla skulle få nya papper (ovan) om det vi pratat om, så kändes det ändå viktigt att koncentrera sig genom hela mötet. Vilket gav mig huvudvärk, som inte försvann för än sent på kvällen.
Att det även var 20+ ute och vi satt inne hela dagen gjorde en lite irriterad.

Men såklart fanns det mycket positivt under dagen. Träffade på en jätte trevlig tjej som jag hade sällskap under hela dagen, även hon skulle till USA så jag hoppas att kontakten finns kvar under året!
Det var även intressant att få höra från före detta explorius studenter, hur deras år varit.
Nu är det bara visumet och en placering, så är jag klar att åka !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0