Anna Westergren -

Allmänna tankar kring Northern High School

2010-12-11 12:28:33
  • Eftersom dagen börjar med att jag blir upphämtat av skolbussen så är det chauffören den första av skolans personal som jag möter, kanske den bittraste människan på denna jord. Hon är till mesta dels bara konstig och ibland vet jag inte vad hon tänker med.
  • High school drama kan handla om dom mest konstiga sakerna. Ett drama som pågår just nu (tackar gud att jag stannar utanför northerns drama, herregud skulle döö) är två tjej gäng där ena gruppen hakar på den andra för att dom är fina, snälla och klär sig snyggt. Sen så blir det fight alltså riktigt slagsmål, haha jadu.
  • Har upptäckt nu efter snart 4 månader att i en av matköerna så finns det att köpa nyttig mat, för mer för det priset jag lägger ner på fries and pizza. Blir ändring nu!
  • Min photography teatcher är lite lurig, jag gillar henne för att hon gillar mig haha men själva saken jag ville berätta är att under den senaste tiden så har jag fått gjort en extra kopia av alla bilder jag framkallar. Har alltid undrat vad hon ska ha bilderna till, men så idag så kom hon fram och frågade om jag kunde skriva ner min hem adress till Sverige. Så det verkar som om hon ska skicka bilder hem till mig, gulligt.
  • English class är hemsk men ändå så gillar jag den skarpt! Problemet är att läxorna aldrig slutar att komma. Sen första dagen har vi haft MINST 2 läxor att göra till dagen där på. När jag då hör alla i klassen klagar över hur svårt och jobbig denna klass är, FÖR DOM, så kan ni ju tänka er hur det är för lilla mig. Puuhhhhhhöö..
  • Det är läskigt hur mycket folk, som jag inte ens vet vilka dom är, pratar bakom ryggen på mig. Kelsey berättade för mig idag att det var två killar från hennes klass som suttit och diskuterat om den snygga svenska utbytesstudentens accent, att den har påverkat andra studenter på skolan, att dom börjat säga saker så som jag uttalar det. Liksom va?!
  • Ni ska bara veta hur många det som röker på, på Northern. GALET! Röker före skolan för att hoppas på att det ska vara över när dom väl ska hem sen på eftermiddagen. Hemskt egentligen, men jag ska inte ljuga för det är ganska roligt och se vad dom hitta på, eller säger. Tex en kompis till mig satt och kramade min jacka under lunchen, eftersom han trodde det var en katt. Liksom i några sek sen hittar dom på något annat helt epic.
  • Älskar min teater lärare, som jag även ska ha under nästa semester. Den jag kommer att sakna mest är min Drafting lärare. Sån otroligt snäll och rolig människa!
  • Väldigt många Seniors är jätte kaxiga eftersom dom tror dom är det viktigaste och är äldsta gruppen (vilket som i för sig är), men till och med jag är äldre än vissa Seniors, och då är jag Junior. Fråga mig inte varför det vart så här knas! haha
  • Har blivit otroligt irriterad på dom killar som kommer upp till en, försöker få ens uppmärksamhet, är otroligt ivriga och vill börja prata på, men dom är alldeles för blyga för att säga något. Liksom jag står då där som ett frågetecken, eftersom jag förväntade att dom skulle säga någo t. Så b lir allt bara awkward..
Några tankar för den här gången! Ska svara på era frågor så fort som möjligt!

Kommentarer
Postat av: d

har en fråga : undrar om det är som på filmer, att alla i skolan är delade i grupper, typ dem populära, töntiga, pluggisar, är det någon tjej i din skola som är den ''populära'' eller du kanske är det? jätte söt tjej är du & skit bra blogg!

2010-12-11 @ 22:33:55
Postat av: Mathilda

Åh jag funderar på att åka till Usa till hösten. Men jag funderar lite på om man klarar av att läsa allt på engelska! Hur var det för dig första dagen?

2010-12-13 @ 15:49:01
URL: http://meliasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0