Anna Westergren -

Öppet hus på Northern

2010-08-24 05:24:29
Var i skolan idag mellan tiderna 18.30-20.00 på öppet hus.
Så fort vi kommit in i entrén så välkomnas vi med olika bord där dem bland annat sålde snacks, tröjor (m.m) med skolans logga, namninsamlingar för olika saker bla bla bla. Vi gick i alla fall vidare till cafeterian där vi skulle hämta våra scheman. Mitt ser ut som följande:

First Semester:
- Theater arts I
- Honors English III
- Honors French III (vet fan inte hur det ska gå.. men har ju Jo som hjälp annars)
- Drafting I

Second Semester:
- Honors US History
- Visual Arts I
- Honors Biology
- Computer Applications I

*Honors klasser är för dem som vill vara bland människor som verkligen fokuserar på skolarbetet och inte härjar runt. Mary rekommenderade detta eftersom dem ungdomar som går på min skolan har oftast en komplicerad och svår bakgrund, vilket kan visas i skolan.

Fick sedan gå runt lite och kolla vart mina klasser skulle hållas, träffad några lärare. Min Eng lärare var jätte glad över att ha mig i sin klass eftersom hon ÄLSKAR utbytesstudenter, hon blev även mycket förvånad över vilken bra engelska jag hade. Det är många här som blir det och undrar hur jag fått lära mig allt. Och jag som tycker min eng är medelmåttig !

Bussen kommer att komma varje dag mellan tiderna 06.10 och 06.15, och det är inte alls ovanligt att man kan få sitta i bussen en timme innan man kommer fram, vilket kommer att hända mig. Yippieee! Blev även varnad där att det kan bli riktigt tufft, alltså negativt tufft, på bussarna. Men vi bor i sånt bra område så det är sällan det händer något.

Aja, nog med det här! Dags att släcka! Natti.

Kommentarer
Postat av: lina

hej! jag är också utbytesstudent, tänkte om du vill länka varandra :)?

2010-08-24 @ 14:33:02
URL: http://linamihi.blogg.se/
Postat av: mamma

varför tog du franskan?är du nöjd med kurserna....

blev jo nöjd o glad...det är tur att ni har varanndra att prata med.Se upp för THE MEAN GIRLS...

puss mum

2010-08-24 @ 15:41:04
Postat av: pappis

Hej Gosan!

Nu är det pappa som hör av sig.

Jag har varit i Tranås i två dagar som ligger i Småland, var på ett landområde där ett par bor som tänker sälja tomter, området der ut som Kathult (där Emil i Lönneberga bor) Fina hagar med ekar och massor av hästar.

Hörde om din kullerbytta med hästen hoppas att det inte blir några problem med benet. Om du får några skador ska du anmäla detta till din försäkring.

Åker ni, Du och Jo med samma buss varje morgon? Skulle vara bra att ha någon kompis när det blir något tok på bussen, Ta upp detta med Mary.

Jag pratade med farmor som också är förkyld, hon skicka en hälsning och en jätte kram till dig



Puss och kram min tjej

Var rädd om dig på bussen



Pappis

PS Tullisen sover i papplådan DS

2010-08-24 @ 19:36:20
URL: http://annakw.blogg,se
Postat av: Albin

hallå dööh, länka min blogg på din så länkar jag självklart till din? ska också vara utbytesstudent kan jag ju också tillägga. hadeeeee

2010-08-26 @ 00:49:35
URL: http://albinsusatripp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0