Anna Westergren -

New York dag 2

2010-08-20 04:02:26
Det är många som har frågor, och jag vill jätte gärna svara på alla här och nu men tiden finns inte...
Andra dagen här i New York, med minst lika mycket sevärdheter.
Började dagen med en tur till Ground Zero, där World Trade Center en gång stod. Fick höra om när allt hända och även lite om vad som håller på att byggas där. Efter det blev det en stressig båttur för att få en bild på Frihetsgudinan, inte på så jätte nära håll, men bilderna blev någorlunda i alla fall!
Fort som fan skulle vi vidare till Brooklyn Bridge och ta en liten promenad över den (Hela den här dagen har varit i stort sätt väldigt stressig). Efter det var det freetime, precis som igår med lite shopping.
Varför jag går igenom dagen så fort är för att jag egentligen orkar att skriva, jag håller på att bli riktigt sjuk. Huvudvärk och tjock, öm hals..
jag vet inte om det är pågrund av Jetlagen eller aircondition fram och tillbaka mellan affärerna. Iskallt så fort man kommer in och bastuvärme ute.
Lite roligt var det i alla fall att vi möte på en Svensk smörgås restaurang mitt i allt. Lika var det igår också i Central Park där dem byggt en svensk stuga som man kan kolla på.

Nä, nu måste jag sluta. Dags att börja packa ihop! Åker i natt till NC!
Fick reda på att jag är med i den första gruppen som åker till flygplatsen. Vi har SAMLING 03.20 i lobbyn...
Blir inte så mycket sova i natt, vilket är det jag verkligen behöver nu.
Hoppas ni har det bra där hemma. Vi hörs så fort jag kommit hem till familjen! PUSS

Kommentarer
Postat av: Johan Westergren

Trevliga bilder, speciellt den på Brooklyn Bridge. Fick en tavla från Ikea av mor&far när vi var i Sthlm och sa hejdå till dig med just Brooklyn Bridge motiv, en sån där som nästan tar upp hela väggen! Roligt med Smörgås restaurangen också. :) Tråkigt o höra att du känner dig sjuk, du får krya på dig! Have fun

2010-08-20 @ 04:26:23
Postat av: ell from hell

krya anna!!...du skulle behöva en loka just nu, puss&kram

2010-08-20 @ 11:39:51
Postat av: Elene:)

Jätte fin blogg:)



Besök gärna min blogg:)<3



Kramar

2010-08-20 @ 11:56:25
URL: http://theelene.blogg.se/
Postat av: M I K A E L A

åh, har alltid velat resa till new york!

2010-08-20 @ 12:13:15
URL: http://mikaelabjarve.blogg.se/
Postat av: mamma

jobbigt för dej att du känner dej krasslig,plus att ni har fått stressat om kring på många sevärdigheter i dag också,men bilderna blev superfina...när jag ser första bilden tänker jag på den däe katastrof filmen.Den andra bilden undrade jag..hur lång är bron?Om du har air c på ditt rum

slå av den i så fall,drick mycket och ta några alvedon....puss mum...

2010-08-20 @ 15:12:05
Postat av: amandaaan

hellå Anna, Råkade hitta din blogg och så såg jag igenom det lite. Det verkar vara helt underbart där. Spännande att bo i ett nytt land. kommer nog kolla lite då och då för att se hur du har det där!:P kram

2010-08-20 @ 20:34:35
URL: http://thepaintern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0