Anna Westergren -

090505

2009-05-05 19:02:18
Hej på er! Är mycket lycklig förtillfället då mitt internet på min egna dator fungerar igen, har bror att tack för det! Inte för att jag har något emot min pappas bärbara ( som är till viss del mycket mer praktisk ), men på den här datorn har jag allt som behövs. Dessutom alla program som jag använder ibland när jag finslippar bilder jag tagit! En mycket glad Anna!

Dock är jag nå hemskt trött tack vare min hosta i natt. Fick inte nån jävla blund, och det tror jag inte min familj fick heller (skyldig). Så himla jobbigt när man känner att man är otroligt trött och vill så gärna sova, men det går inte för att en envis hosta ligger kvar i halsen oavsett hur mycket man hostar.
Men den håller på att bli bättre, kanske för att jag har klätt mig bättre dom senaste dagarna!

Som jag berättat tidigare så har vi spanska utbytesstudenter på våran skolan, och det har varit otroligt kul att få umgåtts med dom. Väldigt öppna och snälla, eller ja vissa av dom i alla fall.
Vi har ställt frågor som: " Hur tycker ni om Sverige? , och är det svårt att förstå vad vi säger? "
Till svar fick : Om man ska jämföra något annat land med Sverige skulle det vara England, och att Gävle var väldigt likt London ( vilket jag inte alls håller med om) - Men visst, Sverige har några engelska drag.
När det gällde språket förstod dom lika mycket som om dom skulle lyssna på när en kines pratade, alltså helt obegripligt!
Men det roligaste var nog att en av de spanska lärarna som följde med hit är extremt lik Ben Stiller!!

                                       

Kommentarer
Postat av: sara

ja det är helt sjukt :D

2009-05-06 @ 19:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0