Anna Westergren -

Minikryssning med mamma

2009-08-21 21:28:50
Har upplevet mycket positivt och negativt idag, mesta dels negativit tyvärr. Fast egentligen så glänser de få positiva sakerna över allt de dåliga!
I alla fall började med en väkning klockan 6 på morgon, längesen sist man gick upp så tidigt. Fixade i ordning mig och tog sedan en taxi in till stan med mamma för att möta upp bussen vi skulle åka med till Grisslehamn.

Jag i morse, precis innan vi åkte.

REDO! Även om jag var tvungen att gå upp vid 6 var jag ovanligt pigg, ett gott tecken till skolstart. Behöver inte oroa mig över att sova över.
Tyvärr höll sig inte det pigga så väl länge tack vare åksjuketabletten jag tog, blir alltid så sjukt trött av dom. Men bättre de än att spy! Även om jag tog tabletten 1 timme innan avfärd (precis som det stod att man skulle göra) så kände jag av illamåndet hela bussfärden och början av båtens. Vilket sög, eftersom jag bara fick lust att somna på plats. men hur kul är det om jag ska sova bort hela utflykten?
I alla fall började jag må lite bättre efter att ha fått i mig mat. Kan berätta att det knappt gick att gå där inne i båten, den gungade nå otroligt. Klapp på axeln då jag duktigt nog lyckades hålla maten kvar i magen!
Det läskiga är att jag fortfarande känner av gungningarna från båten, helt sjukt, sitter här och gungar för mig själv. Haha!

Innan vi gick i land på Åland så hann vi sitta ute på soldäcket och steka ett tag, underbart! Inte det minsta moln.

Jag och älskade mamma ute på soldäcket, tur hittade vi en plats i lä annars blåste det nå förjävligt där ute!

Haha! Ville få till en fin bild med havet och den svenska flaggan tillsammans, men gul och blå var envis. Så fort jag höll på att få en perfekt bild blåste den bara uppåt (som på bilden ovan). Gav upp efter ett par försök.

Sedan gick vi i land, men bara i några minuter eftersom båten skulle åka hem till sverige igen direkt.
Och under hemfärden var vi så trötta att vi bara satt och pratade på soffa. Dock orkade jag gå en runda för att spela lite klassiska banditer, haha vann bara 3 kr och dom försvann liksom snabbt som dom kommit.

Och nu till den jobbigaste biten, mest roligt för er kanske, men ett helvete för mig.
Vi skulle ta samma buss hem från Grisslehamn, med ungefär samma personer på. Dock var dom flesta 2-3 drinkar mer sociala än tidigare. Vi hade 2 st kvinnor 40 + are framför oss som trodde dom var 20år och skulle helt plötsligt sjunga karaoke på bussen, helt utan respekt till dom som faktist försökte sova (dvs JAG). När dom insåg att det bara var ett par killar 20 + are längstbak som var taggade skuttade dom dit och tjoade.
Efter ett tag skulle en utav killarna göra nr 2 på bussens toa, och ja efter att han kommit ut luktade hela bussen skit. Tack för det! Dessutom så kunde inte tanterna bakom oss sluta snacka! I hela 2 timmar pratade dom, utan att äns andas. Så ja, nu vet jag exakt allt om deras barnbarn.


Men annars var hela resan jätte bra, tack så mycket mamma ! ♥


Detta är lite utav det jag fick hem idag, en massa godis (finns mer fast inte på bild)
Laddat upp med lakrits och M&M's, sen blev det dessutom en ögonskuggsborste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0