Anna Westergren -

090829

2009-08-29 10:34:42

Det är riktigt tråkigt att skolan ska ta upp sån tid, långa dagar, uppgifter och tiden när man har kommit hem. Men är helt slut och vill bara sova, är det meningen då att man bara ska få ha roligt 2 dagar (lör&sön) på en hel vecka? Ska vardagen bara få innehålla skola och läxor? Inte det minsta rättvist..
Så ni får ha full förståelse att nu fram över kommer inte datorn vara prio ett, vilket är ganska självklart. Men jag ska skriva så ofta jag kan.

Idag är det i alla fall Lördag, vilket betyder helg och att det är en av de 2 dagar man får ha roligt på...?
Attans också att jag ska vara sjuk, vilket jag nu har varit i längre än en vecka. Hostan vägrar att ge sig, så jag får väl ta till apotekets mediciner. Eller så kanske jag bara ska stanna hemma nästa skolvecka och följa de råd vi fick ut från skolan. " Om du är sjuk, stanna hemma så att du inte smittar" detta var en av 3 stora rubriker på ett papper vi fick av skolan. Hela saken handlar om Svininfluensan, och för att vi skulle klara oss så bra som möjligt ska vi då följa dessa råd. När man har svininfluensa, hostar man mycket då? I så fall är jag illa ute!

Men hur vet man säkert när man har influensan, för vad jag har hört så reagerar folk på olika sätt.
Knepigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0