Anna Westergren -

Café Cappuccino - dag 1

2008-11-24 18:03:38
Arbetstider: Vanligtvis 10.00 - 18.00 , men slutade 16.30 idag.

Dagen början väldigt segt. Det var lite folk, ända fram till 12.30 då de flesta skulle förmodligen äta lunch. Det var ett hemskt väder i morse så jag förstår att ingen vågar sig ut. Men måndagar brukade vara lugna. I morgon är det lönedag så då kan jag nog vänta mig lite fler kunder.
Idag fick jag lära mig lite "grunder" , alltså torka borden, servera, sköta disken m.m. Tyvärr ingen kassa och skötandet med kaffe marskinerna , men det kommer nog i sinom tid. Som ni kanske vet har jag varit väldigt sjuk nu under helgen och några dagar innan den, så jag har inte piggnat till mig ännu. Har ont i huvudet och halssmärtorna kommer och går.
Jag kan i alla fall vara glad över att jag förmodligen har ett sommarjobb, om jag så vill!
Personalen var mycket trevlig, lite svårt i vissa utal men vi förstår varandra på något sätt.
Ett tag kändes det som om jag befan mig på ett ålderdomshem, ja en resturang på ett ålderdomshem. Det kom många panstionärer som behövde hjälp med brickor och att hälla upp kaffet.

Börjar samma tid i morgon, men då förväntar jag mig lite mer och nya uppgifter!
Just nu är min kropp helt utmattad precis som mitt huvud. Men för de skadar inte en fika hos Moa!
Skriver om dag 2 i morgon. Ha det bäst! hugs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0